• Äldre 26 Jun 15:40
    8632 visningar
    17 svar
    17
    8632

    Rengöra bollar i bollhav?!

    Hjälp!

    Min son fick ett bollhav med 200 bollar i när han fyllde år.. och nubehöver de rengöras. Hittar inga tvättråd! BR-leksakerhar dem bland annat, märket är Top Toy. Har sökt på nätet, men hittar ingen infom om rengöring av dem..

    Kan man tvätta i maskin? Hur många grader? Eller måste jag stå o diska 200 bollar för hand...?

    Han som köpte dem sa att det fanns en hemsida där det står hur man sköter dem, men jag hittar ingen sida, och får inte tag på honom just nu.. Så jag hoppas på hjälp här istället!!


    Mamma till Melvin, 12½ mån
  • Svar på tråden Rengöra bollar i bollhav?!
  • jempag­irl
    Äldre 26 Jun 15:42
    #1

    Jag vet inte vad som rekomenderas, men jag hade ju fyllt upp badkaret å kört av dem där. Brukade tvätta barnen Duplo i badkaret å det funkade.

  • Äldre 26 Jun 15:43
    #2

    det skulle varit ett alternativ om det handlade om gräs o damm o liknande, men nu råkar det handla om diarrébajs..........


    Mamma till Melvin, 12½ mån
  • jempag­irl
    Äldre 26 Jun 15:46
    #3
    Kreativ skrev 2007-06-26 15:43:47 följande:
    det skulle varit ett alternativ om det handlade om gräs o damm o liknande, men nu råkar det handla om diarrébajs..........
    Okej! Då skulle jag nog föredra tvättmaskinen om dom tål det...
  • Äldre 26 Jun 15:47
    #4

    Diskmaskinen skulle jag satsa på!

    Typ snabbprogram.

  • Äldre 26 Jun 15:50
    #5

    ja tanken har ju slagit mig. Men jag skulle vilja veta om någon har tvättinfo som gäller för såna här bollar. Sonen älskar dem, så jag vill ju inte riskera att förstöra dem! Han är redan helt galen på mig för att jag har stängt ut bollhavet på altanen tills vidare... han ser dem genom fönstret, stackarn


    Mamma till Melvin, 12½ mån
  • Lisca
    Äldre 26 Jun 15:51
    #6

    har tyvärr inget tips men skulle gärna vilja veta vart ni köpt bollhavet


    ღ Lotta ღ Tyraღ
  • Äldre 26 Jun 15:53
    #7

    Lisca - uppblåsbar pool finns på BR leksaker, coh där säljer de även bollar! 100st för 120 kr tror jag. I vår lilla pool räckte 200 bollar.


    Mamma till Melvin, 12½ mån
  • jempag­irl
    Äldre 26 Jun 15:53
    #8

    satt å sökte på altavista men hittade ingen info. Vet du vilken butik det är köpt i?

  • Lisca
    Äldre 26 Jun 15:53
    #9

    Tack!!


    ღ Lotta ღ Tyraღ
  • Äldre 26 Jun 15:54
    #10

    Jag skulle köra i badkaret: hett vatten, mycket diskmedel och veva runt med en kratta eller liknande och sedan skölja, skölja skölja med vatten från duschen.

  • Äldre 26 Jun 15:55
    #11

    BR eller Toys R us gissar jag... men jag VET inte säkert. Men bollarna finns där. Jag googlar, hittar sidan med märket på bollarna (http://www2.top-toy.com/Service?SuccTPL=TTtoptoyProductsTPL&lang=S) men ingens om helst tvättinfo eller så.


    Mamma till Melvin, 12½ mån
  • jempag­irl
    Äldre 26 Jun 15:57
    #12

    Såg att de fanns på BR men ingen info där heller. Ring till butiken å fråga, det måste dom kunna ta reda på snabbt om de säljer bollarna.

  • Äldre 26 Jun 16:00
    #13

    på jobb körs de i tvättnät i tvättmaskin, grader vat jag ej

  • Äldre 26 Jun 16:01
    #14

    ja jag tror mankan tvätta i maskin, men 30 grader är nog futtigt... kanske vågar jag 40?


    Mamma till Melvin, 12½ mån
  • missis
    Äldre 26 Jun 16:03
    #15

    men gud! jag hade utan tvekan fyllt badkaret med kokhett vatten o massa skurmedel o tagit på mig hansklarna o spola o skölja av dom ordentligt!

  • Äldre 26 Jun 16:09
    #16

    nädu, inte om det är så att en maskin kan göra jobbet åt mig!


    Mamma till Melvin, 12½ mån
  • Äldre 26 Jun 16:46
    #17

    Nu fick jag tag på han som köpte dem! Det där med hemsidan hade jag snurrat ihop med nåt... han hade frågat i kassan, det ska gå i diskmaskin o tvättmaskin på låga grader.

    Tänkte skriva det ifall nån mer undrar


    Mamma till Melvin, 12½ mån
Svar på tråden Rengöra bollar i bollhav?!