• luddig­amaskr­osen
    Äldre 12 Jul 18:57
    3343 visningar
    27 svar
    27
    3343

    Den där j**la glassbilen!

    Nyss kom glassbilen indundrandes på gården och spelade sin förbannade melodi 3 gånger! Såklart väckte dom vår dotter som är febersjuk och mår dåligt !
    Borde det inte va olagligt att köra inne på gården och dessutom så här sent!? Det tycker jag ialf...

    Ja inte för att jag vet vad det ska hjälpa att skriva här men bättre känns det ialf.

  • Svar på tråden Den där j**la glassbilen!
  • evavio­la
    Äldre 12 Jul 19:21
    #11
    luddigamaskrosen skrev 2007-07-12 19:20:27 följande:
    Det jag störde mig mest på va att den körde in på gården (där vi är den enda barnfamiljen, resten pensionärer). Det finns en vändzoon 20 meter längre bort som det säkert inte skulle vara någa som helst problem att stanna vid.
    Han kör kanske in just för att det är massa pensionärer som handlar?
  • Karpet
    Äldre 12 Jul 19:23
    #12

    Så om bilen stannade 20 meter bort skulle inte din dotter vakna? 20 meter är typ lika långt som 4 bilar.

  • luddig­amaskr­osen
    Äldre 12 Jul 19:27
    #13

    Nehe...tydligen kan man inte säga sin mening här längre.
    JA, jag störde mig enormt mycket på att glassbilen körde in på gården och väckte vår sjuka dotter när jag ändå aldrig sett nån handla av den.
    NEJ, jag skulle inte störa mig på om den lät bli att köra in på gården.

    Vart irriterad och ville skriva av mig. Ursäkta! Ska inte hända igen...

  • 311uus
    Äldre 12 Jul 19:55
    #14

    Klart man blir sur om någon väcker ens barn som man har kämpat för att få att sova el behöver sova pga sjukdom! Tycker synd om ts som blev påhoppad så där. Egentligen är det ju inte frågan om själva glassbilen. Vilka medsystrar det finns här! Skäms på er!

  • jannej
    Äldre 12 Jul 19:56
    #15

    ta coh investera i ett par öronproppar eller hörselskydd så är problemet löst

  • 311uus
    Äldre 12 Jul 19:58
    #16

    Ska barnet sova m hörselskydd?!

  • Carbon
    Äldre 12 Jul 19:58
    #17

    Sent? Nä jag har aldrig stört mej på glassbilen! Tycker det väcker härliga minnen från när man själv var barn och fick gå dit och handla!!! Plinge linge ling, plinge linge ling, pling pling pling pling!

  • Tonx
    Äldre 12 Jul 20:01
    #18

    Ja, dessvärre så gör han/hon bara sitt jobb.
    Tråkigt att dottern vaknade, men som sagt, världen kan inte stanna upp för att barnen blir sjuka och dom kan omöjligt veta att det finns sjuka barn i huset.

    Stör det dig mycket så kan du alltid ringa och be dem sluta köra upp glassbilen på er gård, eller att inte signalera direkt vid huset.
    Dom är människor dom med.

  • Karpet
    Äldre 12 Jul 20:09
    #19
    311uus skrev 2007-07-12 19:55:23 följande:
    Tycker synd om ts som blev påhoppad så där.
    Om TS blev påhoppad vad blev då inte personen som gör sitt jobb och glädjer många med sin glassbil? Ingen har åtminstone svurit åt TS.
  • 311uus
    Äldre 12 Jul 20:13
    #20

    Det man inte vet lider man inte av... Hur kunde det här bli så allvarligt? Ok, Stackars glassgubben och stackars ts! Så, nu är allt förlåtet och glömt!

  • Karpet
    Äldre 12 Jul 20:16
    #21

    Nej, det är väl inte speciellt allvarligt problem. Det är bara lite trist att TS blir så arg på personen som kör glassbilen som väcker hennes barn innan klockan 19. Vi är många som inte håller med henne om att det borde vara olagligt för glassbilen att komma hem till någon "så sent".


    311uus skrev 2007-07-12 20:13:07 följande:
    Det man inte vet lider man inte av... Hur kunde det här bli så allvarligt? Ok, Stackars glassgubben och stackars ts! Så, nu är allt förlåtet och glömt!
  • 311uus
    Äldre 12 Jul 20:23
    #22

    Tycker ni inte synd om hennes barn som blev väckt då? Strunta i glassbilen. Tycker det börjar bli komiskt att så många engagerar sig i en glassbil! Jag tycker deras glass är för dyr och handlar inte där. Är jag elak mot glassgubben då som kanske blir av med sitt jobb eftersom många inte har råd att handla där? Förstår ni, tråden börjar nog spåra ur nu....

  • Karpet
    Äldre 12 Jul 20:39
    #23

    Jag tycker självklart synd om hennes dotter, men det betyder inte att jag tycker att glassgubben/glasstanten har gjort något fel.

  • oOrosa­maräng­erOo
    Äldre 12 Jul 20:44
    #24

    Aldrig nåt som stört mig faktiskt, men så har jag bott på Hornsg & S:t Eriksg i Sthlm oxå så ganska bullerhärdad, sen så gillar jag ju glass oxå 


    ♥ ♥ ♥ A-03 E-05 ♥ ♥ ♥
  • Thu 25 Nov 2021 22:27
    #25

    Missar smilies där på slutet?

  • Thu 25 Nov 2021 22:27
    #26

    Oops - fel tråd?

  • Thu 25 Nov 2021 22:27
    #27
    ALY538 skrev 2021-11-25 22:27:36 följande:

    Oops - fel tråd?


    men passar här med?
Svar på tråden Den där j**la glassbilen!