• Frågvi­s
    Äldre 25 Jul 16:37
    14292 visningar
    16 svar
    16
    14292

    Hur firar ni era bröllopsdagar?

    Ja, som rubriken lyder. Hur brukar ni fira? Stort? Smått? Överraskningar? Vi har bröllopsdag i augusti (4 år) och jag skulle vilja överraska min man med något kul, helst inte för dyrt... Någon som vet ngt weekend-aktigt som inte är svindyrt? Södra och mellersta Sverige. Alla tips och idéer som ni brukar göra på era bröllopsdagar tas tacksamt emot!

  • Svar på tråden Hur firar ni era bröllopsdagar?
  • jeanne­tte
    Äldre 25 Jul 16:41
    #1

    varför inte en riktig sista minutresa?

  • Ett två tre
    Äldre 25 Jul 16:45
    #2

    Jag är nygift så jag har inga bröllopsdagar att fira än. Men vi hyrde en stuga första helgen vi hade varit gifta, bara för att komma bort lite och slappa av efter allt bröllopsstress. Vi ska inte på bröllopsresa förren i höst så vi tog en minibröllopsresa bara över en helg.

    Vi betalade bara några hundralappar per natt, var en enkel liten stuga. Vi grillade och drack vin och bara hade det jättemysigt på kvällarna och gick promenader og såg på lite grejer på dagarna :)

    Men det beror på om ni är stugmänniskor oxå ;)

    Annars är det mysigt att bara ta in på hotell lördag till söndag nånstans (eller annan dag), bada badkar o dricka vin, gå ut och äta och bara vara tillsammans :) Kan rekomenderas!

  • Äldre 25 Jul 16:45
    #3

    Vi firade 2 år i måndags. Vi var hemma och lekte medelhavsmästerkockar och lagade tapas i ett par timmar, det vi åt och älskade på bröllopsresan, och drack fin skumpa. Hade tänkt åka tillbaka till vigsel- och festplatsen för en utflykt med middag och övernattning där, men som relativt nybliven förälder blev det bättre att fira hemma. Otroligt roligt och mysigt ändå! Jag fick blombud hem eftersom maken jobbade först!


    ღ ♥ ღ Amandas mamma! ღ ♥ ღ
  • FruMar­ie
    Äldre 25 Jul 16:46
    #4

    Nu i September har vi varit gifta 1 år, och vår bröllopsdag är på en söndag så vi ska ha en liten middag med familjen då


    11 December ska du komma, vi längtar efter dig
  • Frågvi­s
    Äldre 25 Jul 23:36
    #5

    Tack för alla tips! Stuga lät supermysigt, liksom matlagning hemma:)
    Vi var på en sista minuten i juni... Hade ju gladeligen åkt igen, men det räcker inte riktigt pengarna till... Fler tips?

  • Äldre 25 Jul 23:48
    #6

    Vi gifter oss på nyårsafton i år så firandet framöver blir nog inga problem Personligen föredrar jag att fira med god mat och gott vin...

  • Äldre 26 Jul 23:06
    #7

    Vi bestämde från start att vi ska ansvara för vartannat år. Nån form av övernattning utan barn är ett krav.
    Om det inte kan ske på dagen, så ska vi iaf äta middag eller dyligt.

  • HoneyP­uff
    Äldre 27 Jul 23:40
    #8

    Ja du vi har varit gifta i lite mer än 3 år. De två första bröllopsdagarna har vi firat med lite mys och middag, en gång på restaurang och en gång hemma. MEN nu senast firade vi på förlossningen! Vår yngsta dotter bestämde sig nämligen för att komma ut då. Ja hon väntade 2 timmar extra så hon fick sin egen dag till slut. Barnmorskan tyckte det var rätt kul när vi mellan värkarna berättade att vi hade femårig förlovningsdag och treårig bröllopsdag just då.
    Får se hur vi firar nästa år men det blir svårt att toppa detta

  • Äldre 28 Jul 16:42
    #9

    Vi firar 9-årig bröllopsdag nästa vecka och kommer att ha barnvakt till vår 4-åring för att själva gå ut och äta på restaurang. Det har blivit nån i den stilen de flesta åren. Bio, restaurangbesök eller båda delarna. Kanske ett pubbesök efteråt med goda vänner när vi ändå har barnvakt (har dock varit barnlösa de första 6 gångerna så vi har ju kunnat göra som vi vill ändå *s*).

    Nästa år, 10-årsjubiléet, känns sonen stor nog för att vara hos t ex mormor och morfar under en långhelg. Då tänkte vi ta en långweekend i t ex London...


  • roller­girl
    Äldre 28 Jul 17:28
    #10

    Vi firade (i år 13-årig) bröllopsdag på midsommarafton, då brukar vi fira med champagne och jordgubbar hemma på altanen. Vår dotter firar också 5½-års dag då (hon är född nästan på julafton så vi firar halvårsdag också) och hon brukar få några små paket.

    Annars är väl en romantisk weekend kanske en idè. En länk:

    www.romantiskweekend.com/    

    där man bl a tipsar om Trosa Stadshotell som låter jättetrevligt. Jag själv har bjudit min man på en weekend gourmetvistelse på Kolswa Herrgård (ligger lite norr om Västerås i Västmanland) där man får övernattning med bubbelbad, avsmakningsmiddag med tillhöra viner. För min man som gillar mat hoppas jag det blir en höjdare, och även romantiskt förstås (även om vi har vår femåring med oss).
    Tomarps Gårdshotell i Kristianstadstrakten är annars ett ställe jag länge velat besöka.

    Länk kommer här:

    www.tomarp.gardshotell.com/

    Hoppas du hittar på ngt kul!!

  • Majsan­71
    Äldre 28 Jul 17:58
    #11

    Vi brukar äta god middag med vin och mysa. I år slog vi på stort och firade i Egypten men då var det 10-årsjubileum och det kan man väl få fira lite mer ordentligt

  • Frågvi­s
    Äldre 10 Aug 12:03
    #12

    Fler tips? Dagen närmar sig med stormsteg...

  • Frågvi­s
    Äldre 11 Aug 15:12
    #13

    Tack alla för era fina tips, men jag behöver fler!! Överös mig med romantiska, överraskande, mysiga, spontana eller galna bröllopsdagsidéer!
    Kram på er!

  • jeanne­tte
    Äldre 11 Aug 18:16
    #14
    -1

    min mamma brukar fara varje år utomland o fira
    i år vill de komma o hälsa på mig i cypern så vi få se hur det kommer att bli får

  • Äldre 19 Nov 20:15
    #15

    Min man hittade den perfekta bröllopsdags presenten. Dagarna innan vår dag så kom det en print med posten. Den avspeglade vårt 3:e år. (Läderbröllop). Och till det så var det en liten text om varför motivet såg ut som det gjorde. Och sedan var det några frågor till oss som partners. Trodde jag kunde prata med min man om allt men det var lite svårt och vi tog några gemensamma beslut för framtiden. Så himla fint! så nu skulle han beställa nästa print för nästa år :) www.brollopsar.se tror jag det var? 


    bästa bröllopsdagspresenten
  • Äldre 20 Nov 11:45
    #16

    Vi åker alltid iväg på någon hotell- eller herrgårdsweekend. Nästa månad har vi varit gifta i 9 år Hjärta

Svar på tråden Hur firar ni era bröllopsdagar?