• flamsa­n
    Äldre 21 Aug 18:42
    2533 visningar
    9 svar
    9
    2533

    hur lång tid efter en skrapning...

    hej alla underbara medmänniskor...

    en liten undran..ni som blivit skrapade efter ett missfall/ma..tog det lång tid innan ni fick tillbaka eran mens..och blev den som vanligt..

    jag blev akutskrapad i v10...då jag fick störtblödningar o fick åka ambulans...hade strykt med på kuppen annars...


    tacksam för svar...

  • Svar på tråden hur lång tid efter en skrapning...
  • Äldre 21 Aug 19:29
    #1

    jag beklagar ert ma

    för mig tog det drygt 7 veckor innan mensen behagade komma efter skrapning, men jag har för mig att det stod att den brukar komma igång fr.o.m 4 veckor efter.

    Kramar


    En ängel går vid min sida...
  • smulis
    Äldre 21 Aug 19:42
    #2

    Tråkigt att du fick missfall .

    för mig tog det 4½ vecka efter min skrapning. Men jag tror att det är väldigt olika från kvinna till kvinna.
    Det är ju när kroppen är redo igen som allt sätter igång fick jag vackert förklarat för mig på gyn

    kram

  • Annalo­o
    Äldre 22 Aug 11:13
    #3

    Jag beklagar ert mf

    För mig kom mensen på dag 32 efter skrapning, och jag är ganska säker på att jag hade äl innan dess.
    En vecka efter skrapningen var hcg nere på 28, jag misstänker att det inverkar också .


    Vilket år som helst nu...
  • LindaL­KPG
    Äldre 15 Oct 11:04
    #4

    jag fick min mens exakt en månad efter skrapningen...

  • Guldsk­immer
    Äldre 29 Oct 19:33
    #5

    6 veckor efter skrapning för mig.

    Det är nog olika.

  • Mickan
    Äldre 11 Nov 16:13
    #6

    Hejsan!!
    Jag fick min mens nästan exakt en månad efter.. Det har gått jätte bra för mig. Men de är ju så jätte olika från person till person, Men hoppas att de går bra för dig och att du får din mens som du ska.. Lycka till. kram kram

  • MajaLi­nnéa
    Äldre 11 Nov 22:46
    #7

    För mig tog det 4 månader innan mensen var sig själv igen...

    Den var verkligen jättekonstig efter skrapningen... kunde komma med 1 veckas mellanrum och hålla på i allt från 3 dagar till 14 dagar...

  • anathe­ma
    Äldre 18 Nov 20:06
    #8

    typ 6-7 veckor tog det innan jag fick tillbaka mensen.. samma här hade jätte stört blödningar och fick akut skrapas å få blod efteråt:(

  • TessyL­ove
    Äldre 19 Nov 11:52
    #9

    det tog 4-6 veckor innan mensen kom tillbaka för mej,,

Svar på tråden hur lång tid efter en skrapning...