• Smiley­Malin
    Äldre 21 Aug 20:59
    6705 visningar
    4 svar
    +1
    4
    6705

    Riksbyggen!

    Gahhhhh! hatar riksbyggen och ALLA inkomptetenta idioter som är hjärtlösa nog att jobba där!!!!

    Vi har bott i en trea i ett MYCKET atraktivt område med årslånga köer! Så i våras började vi lita boende ute på landet istället. Men hittade inget lämpligt. Så en kväll den sista maj ringer en kvinna upp och frågar om vi fortfarande var intresseradr av ett boende vi frågat efter. Det var vi absolut så senare samma kväll åkte vi dit och titta. Den nya lägenheten passade oss perfekt så vi tackade jag direkt.

    Nästa morgon åkte min sambo direkt till Riksbyggens kontor och var där när dom öppnade för att säga upp våran gamla lägenhet. Då råkar det vara 1 juni, så kärringen på riksbyggen förklarar att uppsägningen inte gäller förens 1 juli! 4 hela månaders uppsägningstid! Hade vi kommit in dagen innan hade vi sluppit hela september

    Nåväl, eftersom vi vet om att det är lååååååååång kö till dessa lägenheter trodde vi att det nog skulle lösa sig ändå. Så vi väntade och väntade på att nån skulle vilja komma och titta, men inget hände.

    Så nyligen berättar våra gamla grannar att en bekant till dom ringde och frågade om lägenheten, då fick hon det direkt, redan över telefon! Vilket alltså innebär att riksbyggen inte ens börjat kontakta folk i kön för att berätta om den lediga lägenheten, annars hade dom ju inte kunnar ge bort den till nån utanför kön direkt!

    Hur kan man vara så taskiga att först tvinga oss till 4 extra månader, vilket är en ekonomisk katastrof för oss, men struntsummor för dom!

    Och sedan skiter fullständigt i att försöka hitta en ny hyresrätt och sedan dessutom struntar fullstyändigt i alla dom stackare som står i kö?

    vad ni än gör, var aldrig dumma nog att hyra av riksbyggen, dom är svin allihopa!

  • Svar på tråden Riksbyggen!
  • Smiley­Malin
    Äldre 21 Aug 21:33
    #1

    hade hoppats att nån som jobbar på riksbyggen skulle läsa det här och kanske må liiiiite dåligt längst in i sitt stenhjärta!

  • Miss Rawhid­e
    Äldre 21 Aug 21:41
    #2

    Nu jobbar jag iof inte åt riksbyggen, utan på ett annat bostadsbolag.... men jag tycker du ska kolla upp det där iaf. innan du uttrycket ditt hat så öppet... och det är fan inte de som arbetar där som bär skulden. Om de läser det du skrivit så tror jag inte de mår sämre, bara drar ut på ditt ärende lite längre... det skulle jag gjort :)

    Finns hyreslagar som styr allt.

  • Smiley­Malin
    Äldre 21 Aug 21:43
    #3

    jo men kan man strunta i kösystemet bara för att det blev smidigare så, kan det ju inte vara så svårt att flytta uppsägningsdatumet en dag..........

    När vi flyttade mellan två riksbyggenlägenheter var dom sååååå hjälpsamma, men när vi ville flytta därifrån gör dom allt för att sätta krokben för oss!

  • Miss Rawhid­e
    Äldre 21 Aug 21:47
    #4

    När man bytar inom bolaget får de själva sätta regel. När man byter bolag är det hyreslagen som styr. Då är det 3 fullmånader +de dagar i den månaden som man sa upp.

    Men det verkar lite skumt att de bara hoppade från kön. Prata med deras hyreschef vetja, så kollar han upp precis vad som hänt.

Svar på tråden Riksbyggen!