• Iddah

    Fortfarande livlig bebis i v36

    Det snurras o buffas och sparkas där inne fortfarande. Jag e bara en liten skit på 155cm och en bebis som ska väga strax över medel. Det e ju inte så skönt längre nu när bebis e i princip fullväxt. Inte så var dag men igår t.ex så rumlades det runt mest hela eftermiddagen och kvällen. Ser ju ut som man har en lax på 8kg där inne =) Men antar att hon lugnar ner sig när hon väl fixerat sig. Om hon nu gör det. Gillar att ligga me huvet under revbenet mest hela tiden. Nån annan som e i sluttampen o har en breakdanceare i magen? Eller haft och vet om den blir lugnare efter den fixerats?

  • Svar på tråden Fortfarande livlig bebis i v36
  • hoppsan87

    MIn fixerades runt v.32-33, men fortsatte att vara alldeles vild i magen - tills i torsdags då det blev total stiljtje. Efter ca 12 timmar utan ens en knuff ringde jag till förlossningen (orolig som attan, hans sparkar brukar synas på långt avstånd) och fick komma in dirket. Han mådde prima, och efter mycket kuffande och bökande och skuffande från en barnmorska kom han igång lite iaf. Men han har hållit sig lugn efter det också, bara någon enstaka knuff. Kanske förbererder han sig för att komma ut i friheten?
    Trodde ALDRIG att jag skulle sakna hans kickboxningsträningar därinne, men det var ju iaf ett tecken på att han mår bra..

  • Veladis

    Min dotter fixerades inte förrän strax före födseln i v 42+0
    Min son fixerades i v 36 tror jag, om jag kommer ihåg rätt. Han föddes i v 41+6.
    Men det var rörelser hela tiden på slutet också. Man får tänka på att på slutet när de tar upp hela utrymmet i magen känns även en armförflyttning från bebisen som en kullerbytta gjorde någramånader tidigare.

  • Ann Lee

    hoppsan87 - vad skönt att din bebbe mår bra! Jag har nu i vecka 34 börjat märka att min bebbe lugnat ner sig. Man blir ju orolig när sparkarna inte känns så tydligt så jag drack kallt vatten, åt en glass och buffade på magen. Stackarn blev väl väckt till slut för den började röra på sig där inne!

  • Mimer

    Min bebis rör fortf på sig ganska mkt - fast jag inte fattar hur? Men som nån sa, nu känns även en arm-eller benförflyttning likaväl som när den rörde hela kroppen. Kan nästan ta tag i en fot emellanåt nu när den kommer ut på sidan av naveln eller magen.
    Är i v 39!

  • Mimer

    Min bebis var också fixerad tidigt, redan v 33-34 ell nåt.

Svar på tråden Fortfarande livlig bebis i v36