• malmöm­ama
    Äldre 12 Sep 00:08
    3985 visningar
    8 svar
    8
    3985

    Bästa sminkborttagningen?

    Jag behöver nya tips på bästa sminkborttagningen. Vill ha något som tar bort ALLT, även vattenfast mascara, utan en massa gnuggande. Dyrt eller billigt spelar ingen roll. Ös på med tipsen!

  • Svar på tråden Bästa sminkborttagningen?
  • Äldre 12 Sep 00:12
    #1

    Det klart bästa jag vet då min hy blir så fräsch av det är Darphin. Dyrt men så himla bra är deras reng.lotion, ansiktsvatten, dag- och nattkräm.

    Vattenfast mascara har jag aldrig använt så de har jag ingen koll på.

    Sen finns ju sminkborttagninsservetter och även för vattenfast mascara såg jag förra veckan.
    Såna servetter använder jag i nödfall....efter en sen fest då jag vill fort i säng tex. Jag känne rmig skitig i ansiktet då jag använt dom så just därför gillar jag inet dom.

  • Äldre 12 Sep 00:15
    #2

    L300 Cleaning milk kostar 50kr för en flaska, den är super!
    ACO rengöringslotion är också bra

    Det beror lite på hur din hud är (?) L300 finns för olika typer

  • Mesang­ium
    Äldre 12 Sep 00:17
    #3

    vattenfast mascara kallas den för att den inte går bort med vatten, men fullkomligt rinner av med olja.

    det finns speciella makeupremovers för vattenfast mascara, som innehåller rengörande oljor och som löser upp den direkt.

    vill du ha någon mer tvålliknande som tar bort allt i hela ansiktet på en gång (inkl vattenfast mascara) skulle jag rekommendera en rengöringscreme för torr och känslig hy. de brukar vara feta.

  • Äldre 12 Sep 00:26
    #4

    Just det, L300 Eye-makeup remover är bra för ögonen om du har vattenfast och sen den andra L300 cleansing milk för resten

  • Loovi
    Äldre 12 Sep 04:07
    #5

    Jag älskar bodyshops ansikts och ögonrengörning! skonsamt för huden och gör den riktigt mjuk! De kostar runt 150 kr men är superdrygt liksom alla deras andra produkter! (har haft deras schampoo och balsam i ca 3 månader och har halva kvar!!)

    Det bästa med deras produkter är att de inte är testat på djur också =)

  • Gummiz
    Äldre 12 Sep 04:10
    #6

    du, jag hade samma problem....de ska åka av lätt!

    Hittade en under grej av clinique, gillar inte deras andra produkter men denna är fenomenal, den är som en slags massa du slänger på ögonen, tar en bomulls tuss och torkar av!ALLT går bort direkt!!!

    har tvingat på mina vänner den som inte brukar prova på saker annars, men dom är hel nöjda!

  • Amazin­a
    Äldre 12 Sep 08:27
    #7

    Den ABSOLUT bästa. Helt otroligt bra är Kanebos kräm tvål för ansiktet. Den säljs på tub, kostar kanske 250 kr men räcker i över ett år. Testa den!

  • MammaM­utti
    Äldre 13 Sep 10:00
    #8

    VÅTSERVETTER för barn! Samma som vi använder till vårat barn. Funkar suveränt och är billigt!

Svar på tråden Bästa sminkborttagningen?