• Anonym (TS)
    Äldre 23 Sep 23:07
    2493 visningar
    22 svar
    22
    2493

    Repliker till att "ragga" på en kille??

    Okej..såhär är det...jag har träffat en kille som jag har fallit pladask för. Han är charmig, jättesnäll, otroligt omtänksam, gullig på alla sätt och vis! Vi har många gemensamma intressen som att resa och att vara kreativa.
    Men grejen är den att jag har aldrig haft en pojkvän (jag fyller 17 om några dagar). Jag är väl medelsnygg skulle jag väl säga...söt..men medelsnygg..nu bryr ju inte han sig om utseendet så där HIMLA mycket om jag har förstått det hela rätt. Han är 21 år och blir ofta kallad "vår tids Don Juan"...ni kan ju tänka er att han har suktande tjejer runt sig ständigt....

    Jag är verkligen kär i honom. Inte bara attraherad utan verkligen kär. Han har blivit det enda jag tänker på och alla meningar han nånsin sagt till mig går på "repeat" i huvudet.

    Vi har kännt varandra i några veckor nu. Eller vi "känner" inte varandra. Har mest bara pratat. Men jag känner att det är dags nu att göra något åt saken. Han verkar gilla mig (beter sig schysst mot alla men jag menar liksom..han verkar tycka att jag e schysst att prata med i alla fall :)) och gillar ju definitivt honom!

    Men som sagt, jag är inte ett dugg van vid att prata med killar. Att bara fråga honom litegrann om hans intressen, om hans liv osv. gör mig livrädd :(

    Men jag har bestämt mig. Jag SKA lära känna honom. Gå långsamt fram (för jag är knappast den sortens person som kastar sig framför den åkande bilen) och lära känna honom..
    Sen om det känns rätt så ska jag berätta att jag gillar honom.

    Men nu behöver jag så mycket hjälp och peptalk jag bara kan få! Kan ni hjälpa mig med saker att säga till honom, fråga honom om? Och sen när jag väl ska säga att jag gillar honom...

    Hur säger man det liksom? :S Vill inte skämma ut mig totalt...

    Tack i förhand för svar!

  • Svar på tråden Repliker till att "ragga" på en kille??
  • Anonym (Avund­as)
    Sun 22 Aug 2021 00:39
    #11
    Nutid skrev 2021-08-22 00:33:24 följande:

    Håller med övriga att inträffade repliker sällan blir bra. Vad som nästan alltid är bra även om det inte är direkt raggande är om du lyckas hitta något som han gör kan m.m. som du är intresserad av.

    (Nästan alla människor tycker om att berätta om något man kan eller har gjort för någon som är intresserad.)


    Så tjejer som säger att dom är bra på nåt är intressanta?
  • Nutid
    Sun 22 Aug 2021 01:06
    #12
    Anonym (Avundas) skrev 2021-08-22 00:39:30 följande:

    Så tjejer som säger att dom är bra på nåt är intressanta?


    Tjejer som är genuint intresserade av något som killen är bra på är intressant. Det gäller att få den andre att berätta och nyckeln är att vara nyfiken.
  • Anonym (Lyssn­a)
    Mon 22 Nov 2021 16:27
    #13
    Nutid skrev 2021-08-22 01:06:45 följande:

    Tjejer som är genuint intresserade av något som killen är bra på är intressant. Det gäller att få den andre att berätta och nyckeln är att vara nyfiken.


    Så att kunna berätta och lyssna är avgörande
  • Nutid
    Tue 23 Nov 2021 00:05
    #14
    Anonym (Lyssna) skrev 2021-11-22 16:27:44 följande:

    Så att kunna berätta och lyssna är avgörande


    Precis,
  • Tue 23 Nov 2021 16:49
    #15

    Alla människor har en närgräns. De ställer sig och sätter sig på ett visst minsta avstånd från någon. Så sätt dig lite för nära, och om ni sitter vid ett cafébord, lägg din hand en bit in på hans planhalva. 

    Plocka bort ett inbillat hårstrå från hans jacka.

    Skratta åt hans skämt.

    Stanna lite för länge med blicken i hans ögon, utan att säga något. 

    Få igång roliga samtal:
    - Om du vore en hund, vilken ras skulle du vara? Om du vore en bil... Om du vore en maträtt... Ett land...
    - Lek "tre frågor". Du ställer tre frågor, vad som helst. Sen får han fråga vad som helst. 

    Beröm honom för något han gjort.

    Ge en komplimang, men inte för uppenbar.

    Säg något kryptiskt precis innan ni skiljs åt, som stannar i hans huvud. "Jag tror inte på norrsken, jag tror att det är fejk." Vad som helst.

    Sen är det dags att föreslå bio eller en promenad eller att han följer med på en loppmarknad när du behöver smakråd och ska köpa julklappar. 

  • Tue 23 Nov 2021 16:52
    #16

    Det här känns som en äcklig gubbtråd?


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Anonym (Bertr­am)
    Tue 23 Nov 2021 16:58
    #17
    toughshit skrev 2021-11-23 16:52:27 följande:

    Det här känns som en äcklig gubbtråd?


    Om du tycker det så kanske du helt enkelt ska lämna tråden och läsa något annat.
  • Nutid
    Tue 23 Nov 2021 18:00
    #18
    toughshit skrev 2021-11-23 16:52:27 följande:

    Det här känns som en äcklig gubbtråd?


  • Nutid
    Tue 23 Nov 2021 18:04
    #19

    [quote=81505580][quote-nick]toughshit skrev 2021-11-23 16:52:27 följande:[/quote-nick]

    Det här känns som en äcklig gubbtråd?

    Hur menar du då?

    Det var en tjej som vill ha tips.

  • Anonym (2007)
    Tue 23 Nov 2021 18:33
    #20
    Nutid skrev 2021-11-23 18:04:54 följande:

    [quote=81505580][quote-nick]toughshit skrev 2021-11-23 16:52:27 följande:[/quote-nick]

    Det här känns som en äcklig gubbtråd?

    Hur menar du då?

    Det var en tjej som vill ha tips.


    Tråden är nästan 15 ÅR! (!) Gammal!

    Men för att besvara nya inlägg: kvinnor raggar inte på män. Låt mannen få vara man och ragga.

    Vill inte ha något svar på mitt inlägg. Jag tycker att det är onödigt att det diskuteras i en 15 år gammal tråd.
  • Nutid
    Tue 23 Nov 2021 19:51
    #21

    Ja jävlar, jag såg inte att tråden var från stenåldern.

    Det är ju skittrist att nån håller på att plocka upp urgamla trådar, man tror att man svarar på nåt som nån bryr sig om.

  • Anonym (A)
    Tue 23 Nov 2021 20:02
    #22
    Anonym (Lyssna) skrev 2021-11-22 16:27:44 följande:
    Så att kunna berätta och lyssna är avgörande
    Japp
Svar på tråden Repliker till att "ragga" på en kille??