• Fairy7­7
    Äldre 24 Sep 08:32
    88462 visningar
    1760 svar
    1760
    88462

    Frågor Ang Photoshop del 5

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
    hette saga o kevin innan
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5
  • Svartf­ot
    Äldre 24 Sep 12:16
    #1
  • car
    Äldre 25 Sep 21:58
    #2

    Ni som morphar. Är det fler än jag som ibland (då ansiktsfärgen misstämmer massor) målar på ett nytt lager?
    Är det "fusk"? Hur gör man annars?

  • Myspys­an74
    Äldre 25 Sep 22:28
    #3
  • MuZik
    Äldre 25 Sep 22:32
    #4
    car skrev 2007-09-25 21:58:13 följande:
    Ni som morphar. Är det fler än jag som ibland (då ansiktsfärgen misstämmer massor) målar på ett nytt lager?Är det "fusk"? Hur gör man annars?
    Jag tycker inte att det är fusk. Jag målar t.ex. ljusare partier och skuggor i ansiktet på ett nytt lager för att kunna ändra på opaciteten senare, så att det "smälter" in i orginalbilden bättre.
  • car
    Äldre 25 Sep 22:36
    #5
    MuZik skrev 2007-09-25 22:32:46 följande:
    Jag tycker inte att det är fusk. Jag målar t.ex. ljusare partier och skuggor i ansiktet på ett nytt lager för att kunna ändra på opaciteten senare, så att det "smälter" in i orginalbilden bättre.
    Tack :D
  • Pormoi­cheia
    Äldre 26 Sep 11:09
    #6

    Nån som vet var man kan få tag på "ögonfranspenslar" till Corel paint shop pro?

    Måste vara rätt filformat för att det ska funka nämligen så vanliga brusch-paket som är till PS funkar inte...


    Apprentice Moraltant
  • Jesste­r
    Äldre 26 Sep 11:16
    #7
    Pormoicheia skrev 2007-09-26 11:09:40 följande:
    Nån som vet var man kan få tag på "ögonfranspenslar" till Corel paint shop pro?Måste vara rätt filformat för att det ska funka nämligen så vanliga brusch-paket som är till PS funkar inte...
    De här stämmer tror jag  - http://browse.deviantart.com/resources/applications/painter/?order=9&alltime=yes
    ..:: Längtan ::..
  • Pormoi­cheia
    Äldre 26 Sep 11:34
    #8
    Jesster skrev 2007-09-26 11:16:58 följande:
    De här stämmer tror jag  - browse.deviantart.com/resources/applications/...
    Ska kolla men det ser lovande ut...Tack så mycket
    Apprentice Moraltant
  • Äldre 26 Sep 17:12
    #9

    Är det någon som vet om det går att ändra vinkel på pattern/mönst´ret när man maljer layerstyle och pattern overlay tror ja det heter.
    Om man typ har en bild som är vinklad och ska ha in mönster som också ska vara vinklat.

  • skorpi­onen80
    Äldre 26 Sep 19:07
    #10
    enbacken skrev 2007-09-26 17:12:58 följande:
    Är det någon som vet om det går att ändra vinkel på pattern/mönst´ret när man maljer layerstyle och pattern overlay tror ja det heter.Om man typ har en bild som är vinklad och ska ha in mönster som också ska vara vinklat.
    Nej, det verkar inte gå tyvärr.
Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5