• Äldre 6 Oct 15:19
    2489 visningar
    10 svar
    10
    2489

    Valpförsäkring.

    Om tre veckor får jag hem mina två små prinsar...=)
    Men jag undrar vilket försäkringsbolag har dom bästa valp försäkringen?

  • Svar på tråden Valpförsäkring.
  • LillaL­ulla
    Äldre 6 Oct 16:04
    #1

    Två? Oj, då är väl ett lycka till verkligen på plats... Vilken ras är det? Det är svårt det där med försäkringar, vem man än frågar så får man olika råd! Agria säger vissa att är bra, men så säger vissa att det är helt skit.

  • Äldre 6 Oct 16:23
    #2
    LillaLulla skrev 2007-10-06 16:04:18 följande:
    Två? Oj, då är väl ett lycka till verkligen på plats... Vilken ras är det? Det är svårt det där med försäkringar, vem man än frågar så får man olika råd! Agria säger vissa att är bra, men så säger vissa att det är helt skit.
    Okej, har tidiagre haft mina hästar försäkrade hos agria och det tyckte jag fungerade bra. Det är schäfer/bodercolli korsningar.
  • MissTa­g
    Äldre 6 Oct 17:46
    #3

    Agria är bra men dyrt. Bästa är att kolla deras hemsidor och jämföra, det brukar inte skilja så mkt i villkoren men däremot i pris.
    www.sveland.se
    www.agria.se
    www.if.se/web/se/private.nsf/noframes/1E7DEA3978F712F8C1256EBB0047B7BC

  • Äldre 6 Oct 18:20
    #4
    MissTag skrev 2007-10-06 17:46:12 följande:
    Agria är bra men dyrt. Bästa är att kolla deras hemsidor och jämföra, det brukar inte skilja så mkt i villkoren men däremot i pris. www.sveland.sewww.agria.sewww.if.se/web/se/private.nsf/noframes/1E7DEA3...
    Okej, tack för tipset..
  • Äldre 6 Oct 18:23
    #5

    Själv har jag Folksam, hade Agria från början.. men när valpen blir 1 år så höjs försäkringen till mer än det dubbla på Agria.

    Min kompis har IF till sina hundar. Då vet hon att ett veterinärbesök kostar henne självrisken på 2500.. inte ett öre mer. (alltså akuta besök som man tar på försäkringen )

  • Äldre 6 Oct 19:49
    #6
    Mirris skrev 2007-10-06 18:23:22 följande:
    Själv har jag Folksam, hade Agria från början.. men när valpen blir 1 år så höjs försäkringen till mer än det dubbla på Agria.Min kompis har IF till sina hundar. Då vet hon att ett veterinärbesök kostar henne självrisken på 2500.. inte ett öre mer. (alltså akuta besök som man tar på försäkringen )
    Okej, ska kolla folksamm med då. Tack för tipset...=)
  • Lillkl­illen
    Äldre 7 Oct 08:05
    #7

    JAg tycker att du ska välja IF dom har varit kanon har provat ett antal bolag med If har har varit bäst

  • LillaL­ulla
    Äldre 7 Oct 09:39
    #8

    IF i Sverige funkar väl på så vis att man bara betalar självrisken och sedan inget mera, och det är ju super!

  • Äldre 7 Oct 10:00
    #9

    Min kompis tycker IF är kanon! Hon har tyvärr fått utnyttja den ena hundens försäkring ett par gånger.

    Och hon betalar bara självrisken på 2500 och sen är det klart!

  • Thu 23 Jan 2020 09:35
    #10

    Här står det om några bra valpförsäkringar
    https://www.hundforsakringen.se/Information/skaffa-hund.html

Svar på tråden Valpförsäkring.