• Anonym (Kaffedraken)

    Ultimata familjebilen

    Hej!

    är ny här på FL.. Tänkte mest höra med folket här vilken bil som är den billigaste och mest praktiska bilen när man ska ha barn? Givetvis ska man inte skämmas av att köra den.

    Har en volvo 740 just nu men var o hämta barnvagnen förra veckan och då kom jag underfund med att de inte kommer gå att ha kvar pärlan :P

    Diesel eller bensin spelar nog ingen större roll tror jag då jag som mest kör 90mil/månad.

    Tacksam för svar!
    Tjing!

  • Svar på tråden Ultimata familjebilen
  • Anonym (Kaffedraken)

    Menar du att du inte fick in vagnen i bilen? Eller varför kände du behov för att byta bil?

    Kör du kombi eller sedan?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Pixboy skrev 2007-10-09 11:15:30 följande:
    Menar du att du inte fick in vagnen i bilen? Eller varför kände du behov för att byta bil?Kör du kombi eller sedan?
    Jo men nä alltså jag har en 740 Sedan och då när jag slängde in barnvagnen blev de jävligt trångt..

    Har en stor hund och en kärring som ska rymmas också :P Bilen är helt enkelt för lite hur jag än vrider o vänder på den!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Peugeot 807:

    Jag, sambon, tvillingarna, bonusdottern, pappan, hunden, tvillingvagnen och packningen för jul med svärföräldrarna...

  • Anonym (Kaffedraken)
    Angelven skrev 2007-10-09 21:58:05 följande:
    Peugeot 807:Jag, sambon, tvillingarna, bonusdottern, pappan, hunden, tvillingvagnen och packningen för jul med svärföräldrarna...
    Nu fick du mig att höjja på ögonbrynet :P Ska kolla upp saken!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Alla stora kombi funkar väl, volvo 960, Ford Mondeo, Opel Vectra. Bara ut och mäta baklucka :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    när de gäller volvo vet jag att 740 o 960 e bäst. 850 o v70 har mindre bagageutrymme.. andra märken har jag mindre koll på...

  • Anonym (Kaffedraken)

    940 kombi är väl ändå rätt ultimat? största bagaget jag någonsin varit med om..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Mycket möjligt.. men de är ju som fan att man inte har råd med en nyare sak :(

  • Anonym (Kaffedraken)

    Själv har jag en Pontiac Transsport 3.8 Går lika billigt som en Volvo kombi, 7 säten eller tonvis av plats med bara 5 säten i.
    Jag, frugan och 5 barn + packning för en månad i DK (inklusive 2 barnvagnar) i bil och takbox.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Haha, De var verkligen imponerande, vars fick familjen plats då? ;P


    Cyberdansken skrev 2007-10-13 01:13:34 följande:
    Själv har jag en Pontiac Transsport 3.8 Går lika billigt som en Volvo kombi, 7 säten eller tonvis av plats med bara 5 säten i.Jag, frugan och 5 barn + packning för en månad i DK (inklusive 2 barnvagnar) i bil och takbox.
Svar på tråden Ultimata familjebilen