• Tullta­n
    Äldre 12 Oct 22:24
    5120 visningar
    50 svar
    50
    5120

    När jag var liten trodde jag...

    ...att min moster hette Lispeth. Fick klart för mig att hon faktiskt heter Lisbeth när jag en gång skulle skriva ett gratulationskort till henne. Då var jag....9-10 år gammal kanske.

    Vad trodde ni? När ni var små alltså.

  • Svar på tråden När jag var liten trodde jag...
  • kossan maja
    Äldre 12 Oct 22:26
    #1

    ha min moster heter oxå Lisbeth. Men jag har inget minne av att jag trodde ngt annat.

  • irgafo­s
    Äldre 12 Oct 22:28
    #2

    När jag var lite trodde jag att det var träden som gjorde att det blåste.. så jag förstod aldrig hur det kunde blåsa så mycket på sjön.. :)

  • miniGr­ynet
    Äldre 12 Oct 22:30
    #3

    När jag var liten trodde jag att varje gång jag lyssnade på ett kassettband, med saga eller musik, trodde jag att de som hördes fick sitta och läsa den här sagan varje gång jag lyssnade...

    Tyckte synd om sago-läsaren innan jag fick klart för mig att det inte var så...


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • NeA 84
    Äldre 12 Oct 22:32
    #4

    jag tittade på björnes magasin när jag var liten....
    ....trodde att jag kunde prata med björne genom högtalarna på tv:n. kommer själv ihåg när jag satt där vid tv:n å gapade. var väl 4-5 år


    Välkommen vår nya vovve AMANDA!!
  • Tullta­n
    Äldre 12 Oct 22:32
    #5
    irgafos skrev 2007-10-12 22:28:24 följande:
    När jag var lite trodde jag att det var träden som gjorde att det blåste.. så jag förstod aldrig hur det kunde blåsa så mycket på sjön.. :)
    Haha, det var ju lite lustigt
  • Äldre 12 Oct 22:33
    #6

    Jag trodde (nää jag skämtar faktist inte) att de bodde guldfiskar i min hostmedicin, de trodde jag tills jag va säkert 5-6 år...


  • irgafo­s
    Äldre 12 Oct 22:33
    #7

    Tur att man blivit lite äldre och klokare..

  • Äldre 12 Oct 22:35
    #8

    ..att det var Madonna som var död. Inte Marilyn Monroe..


    Brevis esse laboro, obscurus fio
  • NeA 84
    Äldre 12 Oct 22:35
    #9

    trodde också att när man badat å drar ur ploppen, då när det sista vattnet låter när det sugs ner....trodde att när det lät så skulle man suga med ner i avloppet. brukade hålla för öronen....haha...som om det skulle hjälpa om man skulle sugas me. tycker fortfarande de ljudet är obehaglig.


    Välkommen vår nya vovve AMANDA!!
  • Äldre 12 Oct 22:35
    #10

    ...trodde jag på jultomten & sedan en dag när jag var runt 5-6 år såg jag min pappa sätta på sig jultomtens kläder & började gråta (har nog aldrig gråtit så mycket som då)

Svar på tråden När jag var liten trodde jag...