• Anonym
    Äldre 14 Oct 21:26
    15203 visningar
    25 svar
    25
    15203

    Ficka i halsen, någon mer som upplevt detta?

    Jag tycks ha en "ficka", ett veck, på vänster sida i halsen där små matrester fastnar. Jag känner sedan att dessa sitter där och skaver. Ibland när jag dricker mycket vatten fort försvinner de ner, och andra gånger måste jag peta i halsen och harkla mig för att det ska komma ut. När jag väl känner att det skaver så står jag inte ut utan måste få bort eländet. Jag har länge trott att det är inbillning alltihop, men nu har jag flera gånger sett matresterna, så nu vet jag att det inte är inbillning.

    Känns så äckligt. Är det någon annan som känner igen det här? Kan man göra något åt det?

  • Svar på tråden Ficka i halsen, någon mer som upplevt detta?
  • hus busen
    Äldre 14 Oct 21:33
    #1

    Jag har hört talas om det.... du får nog gå till din vårdcentral så din läkare kan remitera vidare dig.

    Måste va jobbigt =(

  • Ch Belair
    Äldre 14 Oct 21:34
    #2

    Menar du inte att det sitter i halsmandlarna?

  • Anonym (en till)
    Äldre 14 Oct 21:35
    #3

    Har oxå sånna fickor.. lukar satan av skiten som hamnar där. Brukar "trycka ut" det hela med baksidan av en hårnål.....

    Fanns en tråd om detta där många skrev om samma ploblem...

  • Äldre 14 Oct 21:36
    #4

    Har lika dant..kommer och går men jag har för mig att det inte är matrester men jag vet inte..har skummat igenom flera sånna trådar här.

  • Ch Belair
    Äldre 14 Oct 21:36
    #5

    Om det är i halsmandlarna du menar så är det oftast döda vita blodkroppar (var) och ja, de luktar illa som fn. Kan bero på någon infektion eller halsfluss, men man kan även få dem utan det behöver vara något särskillt.

  • Ch Belair
    Äldre 14 Oct 21:37
    #6

    En sak du INTE ska göra är att peta ut dom, låt dem trilla ut själv. Annars kommer det bara mer och mer.

  • Anonym (hmm)
    Äldre 14 Oct 21:38
    #7

    gå till läkaren, speciellt om det bara uppkommit under en tid....viktigt att du vänder dej till vårdcentralen då

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 21:42
    #8

    Jag har också läst om det som sitter i halsmandlarna, men detta är inte var och det luktar heller inte illa.
    Ursäkta om jag blir äcklig nu, men när jag får ut bitar av det så ser jag tydligt att det är tuggad mat. Det är inte varje dag detta händer, men när det händer skaver det i halsen och jag har inget annat val än att plocka ut det, det känns hemskt när det sitter där.

    Jag kan inte se om det sitter i halsmandlarna, men det känns nästan så ja. Däremot så kan jag inte peta ut det med några hårnålar eller liknande eftersom jag inte ser det när jag tittar i halsen utan bara känner var det sitter. Det känns som att det sitter längre ner än jag kan peta om man säger så utan att reta kräkreflexen.

  • Anonym
    Äldre 14 Oct 21:43
    #9

    har haft samma sak, det är infektioner i kroppen... det kommer och går i perioder... blir värre om man dricker mjölk

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 21:43
    #10
    Ch Belair skrev 2007-10-14 21:37:31 följande:
    En sak du INTE ska göra är att peta ut dom, låt dem trilla ut själv. Annars kommer det bara mer och mer.
    Det är inget som kommer av sig själv, utan det är matrester. Så det beror helt på vad jag äter om jag får problem eller inte.
Svar på tråden Ficka i halsen, någon mer som upplevt detta?