• nehali­a
    Äldre 23 Oct 08:13
    2096 visningar
    7 svar
    7
    2096

    Vad skall jag göra o hur skall jag ta allt???

    Det började med att jag var vän med m. och hennes dotter går i samma klass som min dotter... Vi var bäsatisar under våren kan man nästan helt enkelt säga... jag började mer och mer upptäcka hur hon behandlade sin sambo.. Hon kallade honom äckel och att han är dum i huvudet och mycket mera.. och bråkade när min dotter var där väldigt mycket..  och en gång när jag var där med min dotter så skrek de högljutt... så vi åkte hem omedelbart.. och sedan frågade jag min dotter om de gjorde så när hon var där!!! och hon sa att de alltid bråkar.. jag som föräldrer började dra mig undan och bestämde mig för att min dotter inte skulle vara där så mycket för att jag tycker inte att hon skall se bråken... Jag sa att hennes dotter var välkommen till oss hur mycket hon ville... sen blev de så att han tog sitt pick och pack och stack... jag bestämde mig för att hålla god med båda för att min dotter skulle kunna leka med henne vart än hon var... men det var lite fel och göra så... då denna flickas pappa ringde mig och frågade om vi kunde hänga med till busfabriken så kunde jag inte säga nej.. helt enkelt.. så vi samåkte dit.. sen ringde flickans mamma och anklagade mig för att ha ett hämligt förhållande och dyligt och spydde en massa galla över mig, att jag skulle fördärvat deras förhållande och en massa annat... då drog jag mig undan mera....

    sen utvecklades de så att hon började bli anmäld till socialen och annat för att missköta sin dotter.... och vem anklagar hon inte då ... jo mig.... Det fortsatte hela sommaren... och nu när de har börjat 0an så forsätter hon att behandla mig jävligt dåligt... hon hade gått till skolan för att be de att se till att inte barnen skall leka med varandra.. det vägrar förstås skolan... Sen springer hon med brevet från socialen i hadväskan och visa alla och säger att de är jag som har anmält henne på ett föräldrar möte..... liksom hallå... jag har inte gjort det....

    kallas detta mobbing eller vad är detta????

    det bara fortsätter och fortsätter jag skrattar åt henne men hoppas att inte min dotter får det jobbigt i skolan av att hon beteer sig så!!!!! jävligt rädd att de skall fördärva min dotter skolgång... men barnen leker jätte bra i skolan och det är jag glad för....

    Vad hade ni gjort i denna situationen????? snälla hjälp mig..... för hon bara fortsätter......

    en orolig mamma

  • Svar på tråden Vad skall jag göra o hur skall jag ta allt???
  • Marvin­na
    Äldre 23 Oct 20:23
    #1

    Hon gör ju bara bort sig själv med att komma med diverse anklagelser på föräldramöten.

    Skolan måste ju inse vad det är som pågår så de borde ha koll på både din dotter och kompisen?

    Mamman förstår ju uppenbarligen inte att hon förstör för sin dotter genom att bete sig så.

  • nehali­a
    Äldre 23 Oct 20:29
    #2

    FELET ÄR LA KANSKE ATT JAG VET INTE HUR JAG SKALL BETEE MIG NÄR HON HÅLLER PÅ SÅ HÄR...  JAg behandlar hennes dotter med respekt och när vi hämtade våra döttrar samtidigt idag så var de kyligt hade med en annan vän med mig.... känner mig utpekad och uttittad fast jag inte har gjort något :(

  • Marvin­na
    Äldre 23 Oct 20:32
    #3

    Antingen ignorerar du henne eller så får du säga ifrån.

    Har du sagt till henne att det inte är du som har anmält henne?

  • nehali­a
    Äldre 23 Oct 20:43
    #4

    hon ger mig inte en chans att snacka med henne har försökt att stoppa henne flera gånger... enligt hennes sambo kommer hon aldrig att öppna dörren för hon inser inte sitt eget fel.. hur mycket har hon där uppe när ho srpinger runt och har kuveret i handväskan och visa upp de för folk... hade inte en normal människa skämts och hellre gömt brevet??? försöker att ignorera henne men inte alltid så lätt... när man ser henne ohc hennes min hon ger mig och hur håller på.....

  • Äldre 30 Oct 23:22
    #5

    skriv ett brev eller mail till henne och säg vad du tycker. försök att inte låta anklagande eller nedlåtande på något vis för då har hon nog svårt att ta det till sig. berätta hur tråkig du tycker situationen är osv. hon kanske inte kan prata med dig när ni ses men jag betvivlar att hon inte läser brevet!

  • Äldre 31 Oct 10:35
    #6

    Det hon gör emot dig är förtal och det är ett brott.

  • nehali­a
    Äldre 31 Oct 21:08
    #7

    Det är så svårt att bestämma sig hur mans kall reagera... men det är ju så att hon fördärvar för sig själv...  men samtidigt vill man inte själv ha dåligt rykte....  det är så jävla svårt allt....

Svar på tråden Vad skall jag göra o hur skall jag ta allt???