• Daught­er
    Äldre 23 Oct 12:15
    3160 visningar
    23 svar
    23
    3160

    Tips på jobb utan krav på utbildning?

    Jag behöver er hjälp!

    Jag vet att de finns där.. jobben som inte finns med på arbetsförmedlingen så ofta men som man ändå kan fiska tag på!

    Jag behöver jobba ett tag för att få upp min mammapenning och ska därför ta ett studieuppehåll efter jul. Men jag behöver hitta ett jobb innan dess! Tänkte lite på delgivningsman, ni vet när man åker runt till folk som har inkassokrav som inte kommit in. Det verkar spännande men kanske lite väl riskabelt sedan när jag blivit gravid (om jag blir det) med tanke på att det ofta är lite speciella människor som har krav ifrån inkasso.

    Vad finns det för andra jobb?! Tipsa mig om ALLT! Jag har jobbat med människor på de flesta sätt och har erfarenhet av lite allt möjligt tidigare. Funderar lite på omsorgen också då jag är vårdutbildad.

    Hjälp mig! Brainstorma!

  • Svar på tråden Tips på jobb utan krav på utbildning?
  • Ex ungue leonem
    Äldre 23 Oct 12:15
    #1

    Städ,kök.viss servering


    Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • familj­en K
    Äldre 23 Oct 12:17
    #2

    personlig assistent.

  • Äldre 23 Oct 12:18
    #3

    personlig assistans.. där är det inte krav på utbildning.. nästan en nackdel om man har...
    man får göra väldigt vitt skilda saker... följa med och handla, gå på museer, bio, bada i varmvattensbassäng, sköta helt.. verkligen ett inspirerande jobb och de behöver ständigt folk... kul och omväxlande...


    mellan äl och bim försök 7
  • Coonis
    Äldre 23 Oct 12:21
    #4

    säljare de flesta företag utbildar själva

  • LadyBa­by
    Äldre 23 Oct 12:25
    #5

    städ... bra betald oxå. från 92 kr uppåt

  • Zimlis
    Äldre 23 Oct 12:26
    #6

    vaktmästare

  • Äldre 23 Oct 12:27
    #7

    jag jobbar extra på hemtjänsten vid sidan av studier, det funkar jättebra för mig!!

  • Daught­er
    Äldre 23 Oct 12:28
    #8

    lotta78
    Har du provat att jobba natt inom hemtjänsten? Någon som vet hur det är?

  • Daught­er
    Äldre 23 Oct 12:29
    #9

    Personlig assistent kan jag också tänka mig men vissa jobb där är ju riktigt HEMSKA! Det beror ju helt på vem brukaren är. Dessutom tycker jag mest om att jobba hela dygn så man får lite lediga dagar däremellan. Kan man säga det när man ringer och söker jobb eller låter det lite för kräset?

  • Äldre 23 Oct 12:30
    #10

    jag har jobbat natt inom hemtjänsten. Helt ok jobb tycker jag!

Svar på tråden Tips på jobb utan krav på utbildning?