• KisseN­ova
    Äldre 2 Nov 09:28
    1088 visningar
    9 svar
    9
    1088

    Varför krånglar det med bifogade filer ?

    Jag fick ett mail tillbaka ifrån en person som inte kunde läsa mina bifogade filer som är skriva i doc-format. Men jag kan ju skicka dom till mig själv och läsa dom utan problem.

    Kan det vara så att hon inte kan öppna doc-format ifrån wordpad? hur kan man då ändra det så hon kan läsa dom? Jag har ju bara wordpad, finns det något bättre program att ladda ner?

    Det rör sig om en jobbansökan över mail, så det är ju väldigt viktigt att hon kan läsa mina bifogade filer. Nu förstår jag varför jag inte fått mer jobb, eftersom dom inte kan läsa mina filer !

  • Svar på tråden Varför krånglar det med bifogade filer ?
  • Äldre 2 Nov 09:40
    #1

    wordpad sparar inte i doc format utan den sparar i rtf format. Om du inte vill köpa office paketet så ladda ner open office som är gratis och skriv din ansökan i det.

  • KisseN­ova
    Äldre 2 Nov 09:45
    #2

    det står doc iaf typ : Emma.doc

    open office? är det bra ?

  • Nallep­igan
    Äldre 2 Nov 10:56
    #3

    Kan starkt rekommendera OpenOffice. Fungerar riktigt bra. För en normal användare duger det mer än utmärkt.

  • Äldre 2 Nov 11:33
    #4

    står det doc så är det inte wordpad

  • Äldre 2 Nov 11:42
    #5

    Om du har ett Google-konto (tror i alla fall att man måste ha det)= gmail-adress kan du skriva och skicka "Word"-filer i .doc-format.

    docs.google.com/

  • KisseN­ova
    Äldre 2 Nov 12:45
    #6
    c0ol skrev 2007-11-02 11:33:40 följande:
    står det doc så är det inte wordpad
    Är du ens säker på det? För jag har skrivit det i wordpad och det står i doc.
  • KisseN­ova
    Äldre 2 Nov 12:47
    #7

    Inze: jag får skapa ett nytt då och testa.Tack!

    Hur fungerar OpenOffice? Jag laddade hem det och tog upp 2an och i programmet writer, är jag helt fel ute? Hinner nog inte lära mig det nu.

  • Nallep­igan
    Äldre 2 Nov 15:53
    #8

    Mmm, Writer är motsvarigheten till Word. Sen kan du göra inställningar för vilket format du vill att den ska spara i. Från början är den ju inställd i att spara i OpenOffice:s egen, om jag inte har helt fel.

  • Nallep­igan
    Äldre 2 Nov 15:54
    #9

    En annan trevlig sak är att man kan skapa pdf-filer i OO.

Svar på tråden Varför krånglar det med bifogade filer ?