• Anonym (Kaffedraken)

    Hur vanligt är det att

    hur vanligt är det att fostret är dött vid rutin ul? ska på ul om en vecka och är så orolig! har ej känt nått från bebis dvs sparkar/buffar....dessutom känner ja mig inte ett dugg gravid:(


    Jag Är Gravid i vecka 17
  • Svar på tråden Hur vanligt är det att
  • Anonym (Kaffedraken)

    en läkare sa till mig att ca 1-2% av alla bebisar dör mellan ca v 12-20. men jag vet inte om det stämmer....
    hoppas allt går bra för dig!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!
    Jag har läst att det är några procent av alla graviditer där barnet dör i magen, vid förlossning eller strax efter. Så risken att det skulle vara något fel med din bebis är försvinnande liten.
    Att du inte känt några sparkar behöver ju inte vara något konstigt. Om moderkakan t ex sitter på framväggen så går det nog inte att känna några fosterrörelser förrän senare.
    Hoppas att allt går bra!

  • Anonym (Kaffedraken)

    okej tack alla gulliga!! jag hoppas med att allt e bra med den lille:) usch vill bara att ul ska vara över nu...samtidigt som jag lääääängtar så är jag så orolig och nervös...


    Jag Är Gravid i vecka 17
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är väldigt valigt att man inte känner av foster-rörelser innan rutin Ul. Kan tex bero på att man har moderkakan i framväggen. Inget att oroa sig för.

    Om du vill kan du testa att låta nån annan tex blivande pappan hållan en toarulle mot magen, då kan man höra barnets puls. Kan även det vara svårt för vissa speciellt om ma har moderkakan fram men för oss funkade det alla gånger från typ v.16

  • Anonym (Kaffedraken)

    jag väntar mitt fjärde barn och jag är i vecka 15+5 idag och jag är lika orolig som dig. jag har inte känt något där inne än. känner mig inte gravid, med dom andra barnen har jag kännr i vecka 13 fast det var med andra barnet, men jag var på ultraljud i vecka 11+6 och då vart allt bara bra. men man är ju endå lite orolig, och om det är första barnet så kan man gå ganska långt gånget innan man kan känna nåt. hoppas att allt kommer att gå bra för dig

  • Anonym (Kaffedraken)

    Mitt första barn kände jag i v. 16, då låg moderkaka i bakvägg, nu ligger den i framvägg och jag kände inget förrän v 22

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tycker inte du ska oroa dig. Kan bara säga att vi kunde inte höra bebins puls med toarulle trots att min moderkaka låg i bakvägg.Jag började känna sparkar efter ul någon gång runt v 20. Lycka till!

Svar på tråden Hur vanligt är det att