• vadska­jaghet­adå
    Äldre 15 Nov 20:06
    4810 visningar
    32 svar
    32
    4810

    Skulle du bry dig om din man skaffat en NY tjejkompis?

    Jag tycker att det är annorlunda om ens partner redan har tjejkompisar sen tidigare, mot att han en dag kommer hem med ett nytt nummer som han kanske fått på krogen eller nånannanstans.

    Fast det beror ju på hur ens partner är som person, om han är social eller inte och har lätt för att prata med okända!!!

    Vissa killar verkar ha lätt för att skafa sig tjejkompisar och vissa inte!


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du bry dig om din man skaffat en NY tjejkompis?
  • Äldre 15 Nov 20:26
    #1

    Jag tog vet inte för hade han kommit hem från krogen med ett nummer hade jag inte blivit glad.
    Men däremot om han tex träffat en tjej på jobbet som han gick bra ihop med hade det vart en annan sak....

  • Amatea
    Äldre 15 Nov 20:28
    #2

    Nä, hitta en tjejkompis på krogen tror jag nog inte på men däremot genom jobb, förening eller via andra vänner det hade varit ok. Man måste ju tillbringa en viss tid tillsammsn för att se om man vill vara vän; på krogen är ju mötena inte så långa liksom...
    Men visst, helt ok med nya vänner oberoende av kön.

  • Äldre 15 Nov 20:33
    #3

    Vem skaffar kompisar på krogen? Det känner jag då ingen som har gjort, vare sig tjej eller kille, vare sig som 18 år eller 35 år.
    Kommer man hem med ett telefonnummer från krogen är det något annat det är frågan om.
    Däremot så skulle jag inte bry mig om, i fall han skaffade en ny tjejkompis ifall de tex var jobbarkompisar, eller om de träffades i någon förening (tex om de var medlemmar i frimärksföreningen eller karateföreningen) och delade ett intresse. Någonstans måste man lita på varandra och enbart se nya kompisar som nya vänner. Jag skulle bli enormt sur, ifall min sambo skulle börja misstro mina samåkningar tillsammans med manliga jobbarkompisar, eller sena kvällar på föreningen tillsammans med manliga föreningsmedlemmar - i tron att de är mina presumtiva älskare.

    Svarade, nej jag skulle inte bry mig - utifrån ovanstående resonemang.

  • Äldre 15 Nov 20:35
    #4

    Svarade VET INTE då det är stor skillnad på att få ett telefonnummer på krogen och "skaffa" tjejkompisar på annat sätt. Min sambo har genom åren fått några tjejkompisar på jobbet och det stör mig inte ett dugg. Skulle det vara så att han inte vill vara med mig längre så kan jag inte stoppa honom om han vill utveckla en vänskap han har med en tjejkompis..

  • dellel­garin
    Äldre 15 Nov 20:36
    #5

    Svårt att svara på, beror på hur det känns när jag får träffa henne.

  • Äldre 15 Nov 20:38
    #6

    SÅ känner jag också men då utgår jag ifrån MIN sambo och våra "värderingar".. Han är inte den typen som skaffar kvinnliga vänner på krogen, det känns lite "omoget" för en vuxen tvåbarnsfar


    Atamon skrev 2007-11-15 20:33:14 följande:
    Vem skaffar kompisar på krogen? Det känner jag då ingen som har gjort, vare sig tjej eller kille, vare sig som 18 år eller 35 år.Kommer man hem med ett telefonnummer från krogen är det något annat det är frågan om.Däremot så skulle jag inte bry mig om, i fall han skaffade en ny tjejkompis ifall de tex var jobbarkompisar, eller om de träffades i någon förening (tex om de var medlemmar i frimärksföreningen eller karateföreningen) och delade ett intresse. Någonstans måste man lita på varandra och enbart se nya kompisar som nya vänner. Jag skulle bli enormt sur, ifall min sambo skulle börja misstro mina samåkningar tillsammans med manliga jobbarkompisar, eller sena kvällar på föreningen tillsammans med manliga föreningsmedlemmar - i tron att de är mina presumtiva älskare.Svarade, nej jag skulle inte bry mig - utifrån ovanstående resonemang.
  • BrideO­f Rocky
    Äldre 15 Nov 20:42
    #7

    Min man har just startat band med en snygg smal 23 årig blondin som sjunger som en soulgudinna.
    Dom ska sitta och jamma och skriva låtar ihop och så där.

    Hur det känns?
    Tja, hon är ju en smal blondin, annars hade jag nog blivit lite avis...


    Bli inte så jävla provocerad lilla vän.
  • Äldre 15 Nov 20:44
    #8

    Jag skulle inte alls gilla det, men min sambo är ju inte sån att han har tjejkompisar heller... Jag skulle nog ana ugglor i mossen om han helt plötsligt påstod att han hade skaffat sej en tjejkompis...

  • Dag o natt
    Äldre 15 Nov 20:49
    #9

    Nej, det skulle jag inte tyckt om alls. Skulle kännas olustigt fast jag förstår att det säkert inte är något konstigt egentligen. Men nu utgår jag ifrån det liv vi lever och hur min man är som person.

  • spirit­sinlov­e
    Äldre 15 Nov 20:57
    #10

    Skulle inte bry mig öht. Jag vet var vi har varandra.


    - alla stavfel är medvetna -
Svar på tråden Skulle du bry dig om din man skaffat en NY tjejkompis?