• vadska­jaghet­adå
    Äldre 15 Nov 20:06
    4809 visningar
    32 svar
    32
    4809

    Skulle du bry dig om din man skaffat en NY tjejkompis?

    Jag tycker att det är annorlunda om ens partner redan har tjejkompisar sen tidigare, mot att han en dag kommer hem med ett nytt nummer som han kanske fått på krogen eller nånannanstans.

    Fast det beror ju på hur ens partner är som person, om han är social eller inte och har lätt för att prata med okända!!!

    Vissa killar verkar ha lätt för att skafa sig tjejkompisar och vissa inte!


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du bry dig om din man skaffat en NY tjejkompis?
  • Taggtr­oden
    Äldre 16 Nov 11:38
    #21

    Var lite knepig svarsalternativ här. Jag skulle visst bry mig om ifall min man skulle komma och hittat en ny vän, jag skulle bli jätteglad eftersom han inte har så många vänner annars...

  • Äldre 16 Nov 11:40
    #22

    Det beror på.
    Om hon är tex gift redan,eller om de har träffats i skolan eller nåt.
    Men om de träffats på nätet och hon är singel och 22 år,skulle jag inte uppskatta det.

  • danitr­a
    Äldre 16 Nov 11:41
    #23

    Jag skulle tycka att det var trevligt. Har hittills inte hänt att min man har eller har skaffat en vän som inte jag tycker bra om. Kanske skulle jag till och med sno henne!

  • o0dizz­y0o
    Äldre 16 Nov 11:43
    #24

    tog "vet inte" beror nog på vem de e,hur hon e o va dom får för vänskap , man märker nog rätt tidigt om de inkräktar på ens förhållande.

  • snilli­s
    Äldre 16 Nov 12:31
    #25

    Nej, jag skulle inte bry mig, av flera anledningar.

    För det första litar jag 100% på min man (och ja, jag vet attt vissa tänker att man är naiv när man säger så).
    För det andra är han nykterist och går aldrig ut på krogen så nåt sånt skulle inte kunna inträffa.
    För det tredje ser jag verkligen ingen skillnad på manliga och kvinnliga VÄNNER.

    En av hans bästa vänner är en kvinna, vi umgås ofta med hans ex och hennes nya man, jag umgås ibland med makens manliga vänner utan att maken är med..........osv.

  • Moder2
    Äldre 16 Nov 16:22
    #26

    beror väl hur de träffades...jobbade de ihop eller så så hade jag inte brytt mig ...men på krogen eller nätet vete tusan

  • Äldre 16 Nov 19:37
    #27

    Alltså i vår familje så är "mina vänner är dina vänner". Så om han träffar en ny tjejkompis som vi båda börjar umgås med och hon är trevlig så är det väl OK. Men om han vill hålla henne "för sig själv" så kan man ju börja undra...

  • Äldre 16 Nov 19:38
    #28

    Nej, jag hade verkligen inte brytt mig alls. Sambon träffar ofta nya kompisar via nätet eller på jobbet.

  • Äldre 16 Nov 19:38
    #29

    Nej... Vänner är VÄNNER...
    Om min kille är ärlig och säger att han träffat en ny vän osv skiter jag i vad det är för kön, så länge han inte beter sig underligt eller vägrar bjuda hem henne eller så.


    Det är bara i ett lexikon som lön kommer före möda
  • Lurven­pajsar­en
    Äldre 16 Nov 19:45
    #30

    Nej, för om han väljer att göra något mer så gör han. Det kan ju inte jag förhindra och då är det ju inget att ha i alla fall! Hela livet igenom lär man ju känna nya människor oavsett kön. Jag har t ex fått en jättefin killkompis på mitt nya jobb för ett år sedan och tycker han är toppen att ha att göra med. Om min man bryr sig? Nej.

  • Lurven­pajsar­en
    Äldre 16 Nov 19:48
    #31

    Jag tänkte på en sak till som du skrev, TS: att vissa killar har lättare att få tjejkompisar än andra. Jag tar det som en stor komplimang att min man har tjejkompisar. Det bevisar ju att han är en toppenkille att umgås med!

  • No Saint
    Äldre 16 Nov 19:52
    #32

    Det beror på situationen. Jag skulle inte fundera så mycket på det om han lärde känna någon tjej på jobbet och pratade med henne där och ev på MSN. Det är så han gör med dom ha redan har.

    Skulle han däremot bryta mönstret och börja träffa någon på fritiden så skulle jag nog börja undra. Fast det beror också på vad dom gör. Är hon biltokig och dom grejar med bilar så är det en sak, men skulle han helt plötsligt börja fika så skulle jag ana ugglor i mossen. Han hatar att fika annars.

Svar på tråden Skulle du bry dig om din man skaffat en NY tjejkompis?