• Jessa med 3
    Äldre 16 Nov 22:17
    5393 visningar
    29 svar
    29
    5393

    Fyll-i-bok för adoptivbarn?

    Jag har en vän som väntar på barnbesked. Jag skulle vilja ge henne en babybok jag sett, där adoptivföräldrarna kan fylla i på samma sätt som i en "vanlig" babybok. Kan för mitt liv inte hitta den hur jag än söker på nätet... (Minns inte titeln.)

    Jag söker också en barnbok som heter Hjärtat mitt - någon som vet var man kan få tag i den? (Handlar om adoptivbarn.)

  • Svar på tråden Fyll-i-bok för adoptivbarn?
  • Äldre 16 Nov 22:24
    #1

    Jag har två olika "fyll-i-böcker" som är anpassade för adoptivbarn. Den ena och kanske den bästa beställer du från Finland och den heter Hjärtebarn och du beställer den här:  http://www.kolumbus.fi/uhtio/hjartebarn/default.htm
    Den andra heter "Baby Bird Universe" och den köper du billigast från bokus.com.

  • lillaj­ag82
    Äldre 16 Nov 22:27
    #2

    här finns boken hjätat mitt
    www.bokrecension.se/9129647576

    här finns en "mitt förta år bok" för adoptivbarn/förälder
    www.adlibris.se/product.aspx&s=1

    www.bokus.com/b/9789185199235.html
    En fin gåva till en ny familj. När du kom till oss är inte en traditionell "Första-boken", utan en fylla-i-bok som riktar sig till familjer med adopterade barn. En för att lättare komma ihåg och för att ha roligt tillsammans längre fram i livet.


    Emelié010224 & Albin060520
  • Jessa med 3
    Äldre 16 Nov 22:33
    #3

    TACK - det var När du kom till oss jag letade efter. Tyvärr står det att Hjärtat mitt är definitivt slut...

    Baby bird universe verkar fin också. Vore skoj om man kunde bläddra i den någonstans, så jag får väl ta mig till en bokhandel imorgon.

  • mammat­illvic­tor
    Äldre 17 Nov 06:34
    #4

    Har precis beställt en Min första bok som heter Baby Bird Universe - första tiden. Den är perfekt för adoption. Den har plats för te x flygbiljetter om man vill ha de med, Ankomsten kan man fylla i etc. Det är alltså en bok som funkar på både biologiskt födda barn och adopterade barn! Köpte den på www.busigt.se Är jättenöjd!

  • mammat­illvic­tor
    Äldre 17 Nov 06:34
    #5
    Marie IE B skrev 2007-11-16 22:24:38 följande:
    Jag har två olika "fyll-i-böcker" som är anpassade för adoptivbarn. Den ena och kanske den bästa beställer du från Finland och den heter Hjärtebarn och du beställer den här:  www.kolumbus.fi/uhtio/hjartebarn/default.htmDen andra heter "Baby Bird Universe" och den köper du billigast från bokus.com.
    hahaha, såg ditt inlägg efter jag skickat inlägget, kul att fler hittat boken
  • Äldre 17 Nov 08:20
    #6

    Det finns en bok som heter "När du kom till oss" också.

  • Äldre 17 Nov 09:46
    #7

    hEJ

    Jag har varit inne på busigt.se idag och beställt boken.
    Tack för tipset.

  • Manche­ster
    Äldre 17 Nov 10:38
    #8

    Jag tycker att Hjärtebarn (den från Finland) är väldigt mycet bättre än När du kom till oss. Baby Bird Universe har jag inte sett. Hjärtebarn är inte så förfärligt styrd som När du kom till oss. Adoptioner ser så olika ut, processen skiljer sig mellan olika länder, somliga adopterar i par, andra som ensamstående, en del adopterar syskonpar osv. Då är det bra med en bok som är lite mer öppen.

  • Äldre 17 Nov 11:28
    #9
    Vietnammamma skrev 2007-11-17 06:34:09 följande:
    Köpte den på www.busigt.se Är jättenöjd!
    Busigt.se tar 169 kr för boken, bokus.com tar 88 kr !
  • xena
    Äldre 17 Nov 13:14
    #10

    Boken HJÄRTAT MITT kan köpas direkt från författaren! Gå in på www.danhojer.se och leta upp bokshoppen. Kostar 130:-, rekommenderas varmt.

Svar på tråden Fyll-i-bok för adoptivbarn?