• Madicken och Lisabeth

    Vad är det egentligen för bönor i en sittpuff?

    Jag menar om man skulle ta och sy sig en egen puff. Vad skall man stoppa den med för korn eller bönor, någon som vet?

  • Svar på tråden Vad är det egentligen för bönor i en sittpuff?
  • 68an

    Små runda kulor av frigolit eller nåt liknande är dte iaf som många stora sittsäckar brukar ha, har sett en som det gick hål på.
    Sen har endel nåt annat i sig som känns som gula ärtor, såna som man gör ärtsoppa på men om det är det i dom eller ej vet jag inte.

  • MaddeMamman

    det är väl plastkulor...


    Tandkräm på min spegel.
  • Nyfiken gul

    det är flirtkulor i frigolit - specialanpassade i storlek för just sittsäckar... finns att köpa i påsvis på välsorterade butiker för sömnad och möbler...


  • Jesslan

    jag öppnade min när jag var mindre och det var frigolitkulor.Dom var helt statiska så alla myllrade upp ur säcken och satte sig i taket.


    trodde inte på mirakel förrän jag fick mina
  • Annse71

    Har för mig att t.ex EM o Mio som säljer Saccosäckar även har för påfyllnadssyfte.

  • Mamsis

    Såg att det fanns på Silvan när de fanns här i närheten, minns att det var MYCKET billigare än på tex Panduro.

  • TruckerTösen

    jysk har haft innan, vet inte om de har längre men de kan vara värt o kolla...

  • Snarkofagen

    Panduro har och där finns en hel del olika storlekar på kulan. Har en påse på vinden som är halvfull. Om du vill kan jag kolla vilken storlek jag valde till min puff för det är rätt svårt att sitta och gissa hur stora kulorna kan bli i en puff.

    Säg till så springer jag upp på vinden i såna fall.

  • Madicken och Lisabeth

    Jag tänkte göra puffen till min dotter så det behöver inte vara vuxenstorlek på den. Jag såg en för barn i ett annonsblad och den var rund i botten med en diameter av 50 cm. Lilltjejen är bara 2 år så rumpan är inte så jättestor...

Svar på tråden Vad är det egentligen för bönor i en sittpuff?