• Äldre 3 Dec 17:21
    1057 visningar
    7 svar
    7
    1057

    Nån expert på Word 2007?

    Jag är lärare så jag gör mycket prov och sånt hemma. Nu har jag fått office 2007 och därmed Word 2007 till min dator. Det finns inte på jobbet, dit jag mailar och skriver ut proven, så jag måste spara allt jag gör i Word 97 format, vilket i sig går bra. Problemet är att inga tabbar fungerar i Word 97! Texten hoppar helt åt fanders om jag sätter en tabb! Vad kan detta bero på?

  • Svar på tråden Nån expert på Word 2007?
  • Hagber­g
    Äldre 4 Dec 13:40
    #1

    beror säkert på att det är 2 helt olika program, dvs det ena är för nytt. Kanske kan vara lättare att göra om wordfilen till adobe acrobat fil och sedan skicka den.?

  • Äldre 4 Dec 13:43
    #2

    prata med ditt jobb och be dom att köpa in office 2007, eller allra minst office 2003, som är kompatibelt med 2007 word 97 är en stor säkerhetsrisk som inte uppdateras längre, en licens för skolan kostar inte många kronor

  • Äldre 4 Dec 18:59
    #3
    c0ol skrev 2007-12-04 13:43:31 följande:
    prata med ditt jobb och be dom att köpa in office 2007, eller allra minst office 2003, som är kompatibelt med 2007 word 97 är en stor säkerhetsrisk som inte uppdateras längre, en licens för skolan kostar inte många kronor
    Näe, det vore självklart det bästa, men vår IT-enhet är det slöaste som finnes!
    Mamma till världens sötaste Elliot
  • Pa1
    Äldre 5 Dec 09:23
    #4

    När du sparar dokumentet på din dator hemma, har du provat spara ner det i word 1997-2003-format istället, som ni förmodligen ha i skolan?

    Skillnaden mellan gamla word är att de har .doc-ändelser, och nya word har .docx-ändelser.

    Ett tips är dessutom att köpa ett usb-minne istället för att maila.

  • Äldre 5 Dec 20:34
    #5
    Pa1 skrev 2007-12-05 09:23:06 följande:
    När du sparar dokumentet på din dator hemma, har du provat spara ner det i word 1997-2003-format istället, som ni förmodligen ha i skolan? Skillnaden mellan gamla word är att de har .doc-ändelser, och nya word har .docx-ändelser. Ett tips är dessutom att köpa ett usb-minne istället för att maila.
    Tyvärr inträffar problemen redan när jag sparar i doc-format hemma...
    Mamma till världens sötaste Elliot
  • Äldre 5 Dec 20:46
    #6

    om det vore så lättatt skillnaden bara var ett x :) är rätt stor skillnad mellan 97 och 2007, det har varit två versioner av word mellan dessa, och rätt mycket har förärndras, även om det mesta fungerar, och att sedan rekomendera usb minne istället för mail är egentligen rätt dumt, bra mycket lättare att sprida virus på det sättet, och jag hoppas att den skoladom jobbar på inte tillåter att vem som helst pluggar in ett usb minne i datorn, jag tillåter inte det där jag jobbar i varjefall

  • Pa1
    Äldre 6 Dec 02:03
    #7

    Cool - i nya word (2007) finns det ett alternativ som är just att spara ner en med 1997-2003 kompatibel version av dokumentet, och sen 07 kom är det just det som brukar vara problemet: att man inte sparar i för andra versioner rätt format.

    Det må vara att många inte får använda USB-minne på sina arbeten, men på de allra flesta håll (dock inte inräknat kommunala och landstinget) så är det så man jobbar idag.

    För övrigt tycker jag att din bw-ton är ganska pinsam.

    TS- hoppas det ordnar sig!

Svar på tråden Nån expert på Word 2007?