• Annelitan

    Hjälp! det går inte att öppna mina bilder...

    Hjälp!...jag har lagt in massor av bilder i min dator...men nu har jag fipplat till det...jag satt och försökte redigera mina julkortsbilder i photoshop...men det gick inte...jag försökte att öppna adobe reader ...men jag kronglade till det på någotvis...och det gick inte...

    Och nu kan jag inte öppna mina bilder som ligger i mina dokument, (mina bilder) det kommer upp ett fönster där det står det går inte att läsa av dina bilder och namnet på bilden. det står photoshop längst upp i fönstret fast jag har stängt fönstret i photoshop och startat om datorn...har inte tänkt på vad det står där förut...

    *suck*...vad är det som hänt...jag ser korten i mappen, men det går inte att öppna dom...snälla hjälp mig någon...mina bilder är jätt viktiga för mig...

    Tacksam för svar...

  • Svar på tråden Hjälp! det går inte att öppna mina bilder...
  • Annelitan

    Är det någon som vet vart man går in för att återställa datorn som den var för ett dygn sedan...tänkte att det kanske hjälper men kommer inte ihåg vart man gick in för att återställa datorn...

  • AnneSophie

    Högerklicka på en fil och se om du kan välja "Öppna med...". Längst ner i den listan brukar det finas "Välj program".
    Testa att välja rätt program där.


    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Annelitan

    Tack för ditt svar...

    Jag återstälde datorn från i går...och *pust* det ordnade sig...

    Men nu vet jag inte hur man ska göra för att kunna redigera bilden...jag vill beskära den lite...men har inget program som det fungerar i...hur ska jag göra då?...trodde det skulle gå i photoshop...men nä...eller så är det jag som är helt knasig nu i natt...kan inte gå och lägga mig förens jag fixat det här...*ler*

  • skorpionen80
    Annelitan skrev 2007-12-04 01:00:16 följande:
    Tack för ditt svar...Jag återstälde datorn från i går...och *pust* det ordnade sig... Men nu vet jag inte hur man ska göra för att kunna redigera bilden...jag vill beskära den lite...men har inget program som det fungerar i...hur ska jag göra då?...trodde det skulle gå i photoshop...men nä...eller så är det jag som är helt knasig nu i natt...kan inte gå och lägga mig förens jag fixat det här...*ler*
    Det går i photoshop. Går filen att öppna i PS?
Svar på tråden Hjälp! det går inte att öppna mina bilder...