• Bumpis­en
    Äldre 4 Dec 19:40
    5164 visningar
    75 svar
    75
    5164

    Present till dagisfröknarna ?

    Jag undrar om ni tänker ge fröknarna på dagis någon
    present e.l när era barn går på jullov ?

  • Svar på tråden Present till dagisfröknarna ?
  • Äldre 10 Dec 21:46
    #61

    Jättefin dikt!
    Jag tar mig friheten att använda den jag med.


    Amanda skrev 2007-12-08 14:03:06 följande:
    Jag var i onsdags och köpte Blossas årsglögg -07 som vi ska ge, en flaska var, till barnens fröknar Den här dikten hittade jag på nätet i våras och skrev den sedan på presenterna vi gav till fröknarna i somras:"Du öppnar din famn och ditt hjärta för mina barnDu finns där när jag inte själv har möjlighetDu blåser när det gör ont och torkar tårar som kommerDu visar empati och hjälper mig att lära mina barn vad det innebär.Du låter mig gå till mitt arbete i trygghet därför att jag vet att just Du finns hos mina barn.Du ger av dig själv och hjälper mig att fostra mina barn till starka och självständiga människor.Du är viktig för oss!Tack!"Tyvärr vet jag inte vem som skrivit dikten men den är jätte fin tycker jag.
  • Miim
    Äldre 11 Dec 14:37
    #62

    Nu är presenterna till fröknarna avklarade!
    Det blev en lite presentförpackning hudcrem+duschcrem, två olika ansiktsmasker och några blandade kulor av Lindt choklad - allt förpackat i lite celofanplast med fint snöre om. Totalt kostade varje julklapp ca 60 kr - helt rätt peng tycker jag!

  • Äldre 14 Dec 19:06
    #63

    Jag samlade in pengar ifrån de föräldrar som ville vara med. Köpte sedan två ljuslyktor var till dem. I två olika strl. Sedan gjorde jag egna kort samt slog in presenterna, lämnade dem igår då det var luciasamling så alla fröknarna var där. Smidigt.. Det blev mkt uppskattat.

  • emmzan
    Äldre 17 Dec 10:37
    #64

    Ahh, vilken FIIIN dikt!!!


    Amanda skrev 2007-12-08 14:03:06 följande:
    Jag var i onsdags och köpte Blossas årsglögg -07 som vi ska ge, en flaska var, till barnens fröknar Den här dikten hittade jag på nätet i våras och skrev den sedan på presenterna vi gav till fröknarna i somras:"Du öppnar din famn och ditt hjärta för mina barnDu finns där när jag inte själv har möjlighetDu blåser när det gör ont och torkar tårar som kommerDu visar empati och hjälper mig att lära mina barn vad det innebär.Du låter mig gå till mitt arbete i trygghet därför att jag vet att just Du finns hos mina barn.Du ger av dig själv och hjälper mig att fostra mina barn till starka och självständiga människor.Du är viktig för oss!Tack!"Tyvärr vet jag inte vem som skrivit dikten men den är jätte fin tycker jag.
  • Äldre 17 Dec 10:45
    #65
    emmzan skrev 2007-12-17 10:37:42 följande:
    Ahh, vilken FIIIN dikt!!!
    Ja den är verkligen jätte fin!

    Dagisfröknarna blev alldeles tårögda när de läste den när de fick sommarpresenterna.

  • maritm­edm
    Äldre 17 Dec 10:50
    #66

    Vi har aldrig köpt till fröknarna... men nu ska vi nog göra det eftersom min dotter byter dagis. Fast tänker bara ge till hennes inskolningsfröken (hon är nämligen den enda trevliga på stället). sen tänkte vi väl hitta på nåt till barnen, antigen bjuda på fika eller något sånt.

  • Plumsa­n
    Äldre 17 Dec 10:52
    #67

    Vi har tre ordinarie fröknar och en massa vikarier. Visst är vikariefröknarna lika viktiga som ordinarie, men man känner de inte så bra. Därför köpte jag inget till dem. Till våra tre underbara fröknar köpte jag varsin chokladask, som de kan mumsa i under julledigheten. Tänkte även köpa fina julkort och skriva något fint, kanske dikten ovan eller liknande. Hoppas det räcker med det!

  • Plumsa­n
    Äldre 17 Dec 10:54
    #68

    Vad kostar årets glögg? Någon som vet?

  • Äldre 17 Dec 10:58
    #69
    Plumsan skrev 2007-12-17 10:54:27 följande:
    Vad kostar årets glögg? Någon som vet?
    Blossas årsglögg -07 (som jag ska ge till fröknarna) kostar 79 kr
    www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=

    Den "vanliga" Blossa glöggen kostar 54 kr www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=
  • invo
    Äldre 17 Dec 14:00
    #70

    Jag föredrar att ge alla, alla tar ju lika väl hand om mitt barn förutsätter jag.


    maritmedm skrev 2007-12-17 10:50:37 följande:
    Vi har aldrig köpt till fröknarna... men nu ska vi nog göra det eftersom min dotter byter dagis. Fast tänker bara ge till hennes inskolningsfröken (hon är nämligen den enda trevliga på stället). sen tänkte vi väl hitta på nåt till barnen, antigen bjuda på fika eller något sånt.
  • Monali­san
    Äldre 17 Dec 20:30
    #71

    jag köpte champange i sommar present till våra fröknar på förra dagiset o det va väldigt uppskattat

  • maritm­edm
    Äldre 18 Dec 08:08
    #72
    invo skrev 2007-12-17 14:00:04 följande:
    Jag föredrar att ge alla, alla tar ju lika väl hand om mitt barn förutsätter jag.
    Ja grejen är den att de andra fröknarna inte har gett ett bra intryck, de märkte inte ens att Mirjam hade över 39 i feber så därför känner jag mig inte alls tacksam emot de. Hade de gjort ett lika bra jobb hade det varit en annan sak.
  • jennyf­annyem­il
    Äldre 21 Dec 22:47
    #73

    Jag har köpt julgransprudnader till mina barns förskolärare. En serie från Duka med guld tråd men i år blev det en varsin Rolf Berg tomte att hänga i granen.

    Choklad, vin osv går bort helt. Jag har ingen aning om de ens dricker vin, jag är själv ingen vindrickare.
    Ett år fyllde jag en "korg" med frukter osv och gav till alla fyra.

  • Äldre 21 Dec 22:58
    #74

    jag jobbar på förskola, och ett år fick vi glögg det tyckte jag va en fin present =)

  • Sunshi­ne79
    Äldre 22 Dec 21:08
    #75

    I julklappspresent fick fröknarna på dagis en liten tomte var och dagens ros i tidningen, från min dotter där hon tackade de underbara fröknarna för att hon har lärt sig under året och all kärlek dem ge henne.....dem tyckte jätte mycket om det, och vi trivs så bra med dem att vi ville att hella stan skulle veta det också

Svar på tråden Present till dagisfröknarna ?