• Doldis­987
    Äldre 18 Dec 12:19
    33635 visningar
    10 svar
    10
    33635

    Mensliknande blödning - ändå gravid?

    Är det någon som har erfarenhet av detta? Jag vet inte, men jag känner mig gravid fast jag har fått mens. Tempen är nästan en hel grad högre än vad jag har i vanliga fall, fryser jättemycket om fingrarna, är jättetrött hela tiden. Jag blöder mycket mer än vad jag brukar. Fingrarna är svullna och jag har hög puls. Mår dessutom lite illa och känner lukter mer tydligt. Inte så att jag greppar efter ett halmstrå eller nåt, bara att det känns så konstigt. Har läst nånstans att det är vanligare än man tror att kroppen gör så. Som sagt, någon som vet mer eller har egen erfarenhet?

  • Svar på tråden Mensliknande blödning - ändå gravid?
  • FruGus­tavsso­n
    Äldre 18 Dec 12:21
    #1

    jag blödde när jag skulle ha haft min mens, mycket men under kort tid, typ 2 dagar. plusset kom en vecka senare.. jag var helt säker på att jag var gravid o testade mig typ varannan dag..blev helt ställd när "mensen" kom.. men det måste ha varit nåt annat..
    så testa på du..lycka till..

  • Me o Mike
    Äldre 18 Dec 12:22
    #2

    Hmm av mina erfarenheter så är risken för mf ganska stor när man får mensliknande blödning i början!

  • Doldis­987
    Äldre 18 Dec 12:25
    #3

    Min man trodde också att det kan vara missfall. Jag har inte fått något plus, har iofs bara testat en gång, och det var nog innan BIM. Har haft 28 dagars cykel tidigare men nu de två senaste gångerna har det vart 35 resp 34 dagar. Det är väl också ganska vanligt att man får missfall innan man ens vet att man är gravid?


    MulleNuh skrev 2007-12-18 12:22:18 följande:
    Hmm av mina erfarenheter så är risken för mf ganska stor när man får mensliknande blödning i början!
  • Me o Mike
    Äldre 18 Dec 12:27
    #4

    ja det är det vanligaste!! De flesta vet ej att dom är gravida just eftersom dom får så tidiga missfall..

  • hannel­elle
    Äldre 18 Dec 12:27
    #5

    men det finns ju kvinnor som har mens under sin graviditet!

  • Äldre 18 Dec 12:34
    #6

    70-80% av alla graviditeter slutar i jättetidiga m.f så många,många kvinnor har varit gravida utan att veta om det.Allt detta enligt min gynläkare så det är inget jag bara hittat på.Äggen fäster inte som de ska och eftersom det är så tidigt blöder man inte heller så mycket mer än vanligt.Mensliknande blödningar fast man är gravid är det många som har,men då är blödningen mer sparsam eller mer åt det bruna hållet.Blöder du mer än vanligt är det nog tyvärr stor risk att du fått m.f.Jag har haft två misstänkta tidiga m.f - v.4+1 och v.4+4 och då blödde jag som vanigt i tre dar och på fjärde dan störtblödde jag och fick jätteont så jag visste ju att nåt var fel.Du får vänta och se helt enkelt.Antingen avtar blödningen och du är graid och kommer testa positivt om nån dag eller också fortsätter du blöda och får eventuellt ut en större klump - som jag fick - och då vet du att det var ett m.f.Lycka till!Jag hoppas det går vägen om du är gravid.

  • Me o Mike
    Äldre 18 Dec 12:35
    #7

    Fast den där klumpen fick aldrig jag i mitt tidiga mf..


    Pimpinellan skrev 2007-12-18 12:34:12 följande:
    70-80% av alla graviditeter slutar i jättetidiga m.f så många,många kvinnor har varit gravida utan att veta om det.Allt detta enligt min gynläkare så det är inget jag bara hittat på.Äggen fäster inte som de ska och eftersom det är så tidigt blöder man inte heller så mycket mer än vanligt.Mensliknande blödningar fast man är gravid är det många som har,men då är blödningen mer sparsam eller mer åt det bruna hållet.Blöder du mer än vanligt är det nog tyvärr stor risk att du fått m.f.Jag har haft två misstänkta tidiga m.f - v.4+1 och v.4+4 och då blödde jag som vanigt i tre dar och på fjärde dan störtblödde jag och fick jätteont så jag visste ju att nåt var fel.Du får vänta och se helt enkelt.Antingen avtar blödningen och du är graid och kommer testa positivt om nån dag eller också fortsätter du blöda och får eventuellt ut en större klump - som jag fick - och då vet du att det var ett m.f.Lycka till!Jag hoppas det går vägen om du är gravid.
  • Doldis­987
    Äldre 18 Dec 13:16
    #8

    Tack för jättebra inlägg! Nu vet jag lite mer vad jag ska hålla utkik på för tecken/icketecken

  • Ghalen­007
    Äldre 15 Jan 08:36
    #9

    Neolotta: Läste i din pres. att du plussat. Grattis!!! Var du gravid när du fick blödningen eller blev du gravid efter?

  • Ghalen­007
    Äldre 15 Jan 12:36
    #10

    puff

Svar på tråden Mensliknande blödning - ändå gravid?