• Äldre 30 Dec 21:12
    3616 visningar
    6 svar
    6
    3616

    Kan man ha två fondväggar i ett rum?

    Ska renovera vårt sovrum som är långsmalt och har snedtak på båda kortsidorna. Vi har sänggaveln mot ena kortsidan under snedtaket och mot andra kortsidan under snedtaket har vi skänkar. Vi ska nu tapetsera om. Jag vill ha en fondtapet i grönt på väggen mot sängens gavel och långsidorna ska få vita tapeter. Min fråga är hur gör jag på andra kortsidan? Tapetserar den vit eller ska jag ha fondtapeten även där?

    Tapetserar jag i vitt kanske det blir för mycket vitt men tapetserar jag den i fondtapeten kanske det blir ett rörigt intryck. Hur skulle ni ha gjort?

    Har alla möbler i björk och heltäckningsmatta i biege färg. Alla lister är vita, dock är fönstrena bruna.

  • Svar på tråden Kan man ha två fondväggar i ett rum?
  • Äldre 30 Dec 21:21
    #1

    Varför skulle du inte kunna sätta samma tapet där?. Skulle bli fint tycker jag iallfall.

  • Äldre 30 Dec 21:22
    #2

    Jag menar att du sätter fondtapeten även där

  • sloven­ly
    Äldre 30 Dec 21:24
    #3

    GRÖÖÖN såklart! det blir skitsnyggt!!! lycka till! det blir väl du som tapetserar va?


    ♥Rasmus 070209♥
  • Tesso
    Äldre 30 Dec 21:26
    #4

    Ha 2 fondväggar! det kommer min ena dotter ha i vårt nya hus. Jag är övertygad om att det kommer att bli kanonbra!

  • Äldre 1 Jan 15:41
    #5

    Tack för era svar. Lutar nog åt att det blir två fondväggar trots allt.

    Slovenly: Om inte du är extremt sugen på att komma hit och tapetsera!?!Flört

  • sloven­ly
    Äldre 1 Jan 17:32
    #6

    om du vill adoptera min unge nån vecka eller så så kan vi börja snacka om saken!


    ♥Rasmus 070209♥
Svar på tråden Kan man ha två fondväggar i ett rum?