• AnnaGB­G
    Äldre 14 Jan 12:36
    24945 visningar
    15 svar
    15
    24945

    Var kan man köpa klätterställning ( typ lekplats ) till trädgården?

    Vi har letat ett bra atg efter en rolig klätterställning ( med rutschkana, "koja" osv ) till våra barn men hittar bara fula i plast eller leverantörer till företag.

    Vet ni någonstans där de säljer sådana? 

  • Svar på tråden Var kan man köpa klätterställning ( typ lekplats ) till trädgården?
  • UFS
    Äldre 14 Jan 12:37
    #1

    Bauhaus har såna, men det kan vara säsongsbetonat.

  • Cia o krabat­en
    Äldre 14 Jan 12:38
    #2

    Köpte på Bauhaus i våras.

    Såg även på Plantagen.

  • AnnaGB­G
    Äldre 14 Jan 12:40
    #3
    UFS skrev 2008-01-14 12:37:20 följande:
    Bauhaus har såna, men det kan vara säsongsbetonat.
    De jag har sett där har bara varit ett torn med rutschkana, vi skulle vilja ha lite fler prylar med. Tex ett sånt nät de kan klättra i, miniklättervägg, cylinder att krypa igenom eller liknande?
  • peders­en 75
    Äldre 14 Jan 12:41
    #4

    alla större bygghandlar har det.

    K-rauta

    Jem & fix

    Bauhaus osv

  • Cia o krabat­en
    Äldre 14 Jan 12:44
    #5
    AnnaGBG skrev 2008-01-14 12:40:02 följande:
    De jag har sett där har bara varit ett torn med rutschkana, vi skulle vilja ha lite fler prylar med. Tex ett sånt nät de kan klättra i, miniklättervägg, cylinder att krypa igenom eller liknande?
    När vi köpte var det en bassats med torn, rutchkana och arm med 2 gungor på.

    Sen fanns det påbyggnadssatser att köpa till.

    Bauhaus var det.
  • Äldre 14 Jan 12:44
    #6

    Kan inte Toys R Us ha det? De har ju en massa plastgrejer från Little Tikes eller om det är nåt annat märke. Det finns en katalog där med beställningsgrejer.

  • Äldre 14 Jan 12:44
    #7

    Hmm såg nu att du inte ville ha i plast. Sorry

  • Äldre 14 Jan 12:47
    #8

    www.lekland.nu/

    www.kompan-direct.se/sw4079.asp

    www.kompan.com/sw27083.asp

    Det är några som har lite roligare, större lekplatser.

    Men det kostar ju. I sommras såg jag många begagnade på Blocket, det var typ dagis o liknande som stängde som sålde sina.

    Det tycker jag blir till vettiga priser för nya kostar de nog 10-30.000:-

  • AnnaGB­G
    Äldre 14 Jan 12:48
    #9

    Ah, ok. Jag har tittat i bygghandlarna ( inte Jem & Fix, dock, för det har jag aldrig hört talas om ) men har nog bara missat deras påbyggnader, då kanske?

  • AnnaGB­G
    Äldre 14 Jan 12:53
    #10
    Vintervila skrev 2008-01-14 12:44:59 följande:
    Hmm såg nu att du inte ville ha i plast. Sorry
    Tack ändå! Jag ska köpa därifrån också för jag vill ha en till deras lekrum inomhus med.
    MrsQ skrev 2008-01-14 12:47:56 följande:
    www.lekland.nu/www.kompan-direct.se/sw4079.asp är några som har lite roligare, större lekplatser.Men det kostar ju. I sommras såg jag många begagnade på Blocket, det var typ dagis o liknande som stängde som sålde sina.Det tycker jag blir till vettiga priser för nya kostar de nog 10-30.000:-
    Tack för länkarna! Men kan jag handla därifrån? Jag har för mig att lekland kräver Orgnr?

    Att det blir dyrt har jag sett men det får vi ta. Jag har en 3,5-åring, en 2-åring och väntar nr 3 i maj, så förhoppningsvis kommer de att ha roligt i många år framöver.

    Jag skall hålla utkik efter dagis osv som vill byta ut sina, visserligen inte helt rätt säsong för det nu men det var ett bra tips!
  • peders­en 75
    Äldre 14 Jan 13:00
    #11
    AnnaGBG skrev 2008-01-14 12:48:16 följande:
    Ah, ok. Jag har tittat i bygghandlarna ( inte Jem & Fix, dock, för det har jag aldrig hört talas om ) men har nog bara missat deras påbyggnader, då kanske?
    Det är samma ägare som Harald Nyborg...

    Dom har nog inte byggt i Gbg än..Dom har olika modeller av klätterställningar till bra pris.

    Finns klätterväggar, torn, rutchkana, lianer mm
  • peders­en 75
    Äldre 14 Jan 13:01
    #12

    I nästan alla kommuner kan man skriva upp sig på en lista för att få köpa grejer från deras lekplatser nä dom byter ut.

  • Äldre 14 Jan 13:02
    #13

    Jag vet ej om man kan handla som privatperson. Har för mig att jag hört en kompis, kompis som handlat en sån lekställning.

    Men jag vet ej vart hon köpte den!? Tror det var på nån av dessa.

    Ja dyrt blir det. Har oxå velat köpa nån sån, blev sugen i sommras då vi letade rutschkana till sonen men tyvärr kostade även de begagnade lite oxå o vi hade inte råd just då.

    Hoppas du hittar nån o inte blir av med alla pengar

  • maja44
    Äldre 7 Mar 21:54
    #14

    Hej. Nu har jag tittat runt litegrann och jag hittade ett par fina klätterställningar Lekplats.se.

  • maja44
    Äldre 7 Mar 21:56
    #15

    Hoppsan...glömde visst att bifoga en bild. Här är en modell som jag gillar. En liten rutschkana för minstingen och en lite större för storgrabben.


Svar på tråden Var kan man köpa klätterställning ( typ lekplats ) till trädgården?