• Sallyb­ally
    Äldre 25 Jan 15:48
    85066 visningar
    24 svar
    24
    85066

    Vad kostar Villa-försäkring??

    Jag är inte så insatt i det här med husboende.

    Undrar vad det kostar i hemförsäkring när man bor i hus??

    Kan tänka mig att det är helt andra summor och helt annan prisberäkning än när man bor i hyreslägenhet??

    I en hyreslägenhet uppger man ju inte värdet på lägenheten, utan bara värdet på möbler, interiör och annat.

    Eller, hur funkar det???


    Omnia vincit amor - Jag älskar min Daniel
  • Svar på tråden Vad kostar Villa-försäkring??
  • Tjoflö­jt
    Äldre 25 Jan 19:16
    #11
    LoppanL skrev 2008-01-25 17:42:54 följande:
    Fiafria: vad skönt att höra nån mer som betalar en sån summa, när jag såg 200-275 kr/månad började jag undra om vi blivit blåsta! O då tyckte jag ändå att jag gjorde en ganska ordentlig jämförelse.
    Vi kollade också runt och det här var det billigaste för det försäkringsskydd vi ville ha. Och då har vi ändå bonus för att vi har fler försäkringar... Det är nästan så man önskar att det händer nåt så man får valuta för pengarna :D
  • Äldre 25 Jan 21:09
    #12

    sallybally: det är ju bara att ringa runt å be om offert

  • Äldre 25 Jan 21:12
    #13

    tro inte på vad andra säger vilka är billiga å vilka är dyra, det är så olika beroende på var du bor å hur du bor osv..
    tex har vi trygghansa som de flesta säger är svindyr!

  • Äldre 25 Jan 21:12
    #14

    har precis tecknat till vår nya villa o en hamnade på 4355kr /år

  • Äldre 25 Jan 23:11
    #15

    Vi betalar 3824 per år för vår villahemförsäkring hos Länsförsäkringar.


    Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker
  • Äldre 25 Jan 23:21
    #16

    Kostnaden beror också på vilka tilläggsförsäkringar man har...

  • 081119 1
    Äldre 26 Jan 08:57
    #17

    vi har just betalat 1786:- för vår villa förs.

    då har vi samlat alla försäkringar(bil, husvagn, hund osv) på Folksam där vi har allrisk och hem försäkring genom facket!
    Det tjänade vi många kronor på!

    Mitt råd´!
    Ring runt å fråga!

  • Cheesu­s
    Äldre 26 Jan 12:10
    #18

    Vi pröjsar 6500:- per år för hela vår gård. Två bostadshus, ladugård 450 kvm, Maskinhall 130 kvm, Härbre på 70 kvm osv.

    Tycker jag är ganska billigt faktiskt. Vi har länsförsäkringar i Dalarna.

    Vårt förra hus på 250 kvm betalade vi 4500:- för.

    Det viktigaste när man väljer försäkring är ju inte premien utan bemötandet när något händer och de gånger vi tyvärr varit tvungna att anlita dem, en liten brand och en vattenskada så har de varit helt suveräna.

    Så för oss är det helt ointressant att riskera den goda relationen för några tusingar.

  • Cheesu­s
    Äldre 26 Jan 12:10
    #19
  • Äldre 26 Jan 12:12
    #20

    vi har 200kvm suterängvilla, inget garage. Bor i dalsland och betalar 2400kr/år på Dina försäkringar


    Kolla in min viktblogg!
  • Miss Lau
    Äldre 26 Jan 14:16
    #21

    Oj, vad lite alla betalar! Vi betalar ca 6000 kr/år för vårt radhus utanför Stockholm.

  • MaraFa­ra
    Äldre 26 Jan 16:13
    #22

    Vi betalar 3147:-/år för vår villaförsäkring.. Tog den som medlemsförsäkring i SalusAnsvar, och då har vi resklar, allriskförsäkring, hem- och villaförsäkring.. Självrisken ligger på 1500:-

  • Sallyb­ally
    Äldre 28 Jan 13:32
    #23

    sen är det väl också såhär att; ju större, lyxigare hus man har och ju dyrare interiör man har, desto dyrare blir oxå försäkringen?? Så måste det ju vara... ?


    Omnia vincit amor - Jag älskar min Daniel
  • Lilla Trule
    Äldre 28 Jan 17:01
    #24

    Ja, det beror ju på vilka tillägg man har i sin försäkring.
    Vi har Salus Ansvar, tilläggsförsäkringar; Reseförsäkring, avbeställningsskydd och allrisk.
    Huset är ett 1 1/2 plans hus på ca 200 kvadratmeter.
    Vår Villa-hemförsäkring går på 4700 kr/år. innan jag lade till avbeställningsskydd (vid resor) och allrisk, hade vi 4200 kr/år.

Svar på tråden Vad kostar Villa-försäkring??