• sarahl

    resa på avbetalning

    kommer säkert få massa moralpredikan nu, men jag frågar ändå och rubriken säger väl allt.

    Skulle ni ta en utlandsresa på avbetalning. Känner verkligen att vi skulle behöva komma bort, vi har det lite kämpigt i vårt äktenskap just nu, min man är mycket trött pga arbete och jag trött på att gå hemma och vara föräldraledigt.
    så vi funderar på att ta barnen och åka iväg till solen en vecka. och bara slappa. vi har inga sparade pengar till att resa för. men vi vet att vi kommer få tillbaka på skatten i juni och det ca 15000:- kan man komma iväg 2 vuxna och 2 barn för ca 10000:- vart och vart är varmt och barnvänligt?

    har sett att flera resebolag har räntefria avbetalningar, vi har en annan avbetalning men det är slut nästa månad.

    ge oss tips och råd.

  • Svar på tråden resa på avbetalning
  • Xarxa

    Om ni behöver det och känner att ni klarar av det så åk! Det är härligt!

    Jag har tyvärr inte så många tips om solresor så här års, om man nu inte vill åka riktigt långt förstås ... Men en bekant kom hem från en skön vecka på Gran Canaria nyss, det kanske vore något? Kolla med resebolagen, de har bra koll på sånt

  • Emsebamse

    Ja om ni klarar av att betala resan, varfor inte? Men det blr mycket dyrare an att betala direkt.

  • sarahl

    emsebamse- hur kan det bli så mycket dyrare än att betala direkt om det är räntefritt?

  • Emsebamse

    Darfor att de lar ta ut en avgift nar ni koper resan. Sen tar de ut en avi avgift. Det finns inga "riktiga" rantefria avbetalningar, de maste ta ut nagon slags avgift annars skulle de ju inte tjana nagra pengar.

  • Emsebamse

    Man far tanka lite pa om det ar vart de extra pengarna det kommer att kosta. I slutandan hade nu ju kunnat aka langre bort alternativt stannat borta langre for samma summa.

  • Emsebamse

    Om ni hade betalt resan direkt istallet for pa avbetalning menar jag

  • åhuspinglan

    Vi har precis bokat en resa med fritidsresor till Bulgarien. De har barnpris 595:- och 500:- i rabatt om man har ica-kort. De sa att det var det absolut billigaste och dessutom är det billigt i Bulgarien. Vi har varit där en gång tidigare - helt perfekt. Jag känner inte till deras avbetalning. Så länge det är räntefritt är det ju ok. Hoppas att ni kommer iväg!


    ♥ August ♥ Vilhelm ♥ Sigrid ♥
  • Emsebamse
    åhuspinglan skrev 2008-01-29 10:01:04 följande:
    Vi har precis bokat en resa med fritidsresor till Bulgarien. De har barnpris 595:- och 500:- i rabatt om man har ica-kort. De sa att det var det absolut billigaste och dessutom är det billigt i Bulgarien. Vi har varit där en gång tidigare - helt perfekt. Jag känner inte till deras avbetalning. Så länge det är räntefritt är det ju ok. Hoppas att ni kommer iväg!
    Fast det betyder ju bara att det ar rantefritt, inte att det ar avgiftsfritt. Resebolagen ser nog till att ni far betala lika mycket anda. Men det later bra.
  • åhuspinglan
    Emsebamse skrev 2008-01-29 10:10:13 följande:
    Fast det betyder ju bara att det ar rantefritt, inte att det ar avgiftsfritt. Resebolagen ser nog till att ni far betala lika mycket anda. Men det later bra.
    Hmm, jag vet faktiskt inte. Det är möjligt att de tar ut extra avgifter. Vi betalade allt på en gång. Men ibland kan man betala via e-faktura och då lägger de inte på samma avgifter som pappersutskick. Men som sagt, det bästa är att höra med resebolagen. Det finns säkert stora skillnader beroende på vilka man åker med!
    ♥ August ♥ Vilhelm ♥ Sigrid ♥
Svar på tråden resa på avbetalning