• Valent­inaa
    Äldre 26 Feb 21:27
    1578 visningar
    8 svar
    8
    1578

    Baby avtryck Var?

    Hej!
    Vill ha tips på hemsidor där man kan köpa kit för handavtryck och fitavtryck för bebisar. Alla tips tas emot!

  • Svar på tråden Baby avtryck Var?
  • Äldre 26 Feb 21:36
    #1

    På öppna förskolan hos oss gör de en stor deg (sån där med alun i som jag inte kommer på vad den kallas just nu). Man gör en stor platta och sedan trycker man hand och fot i degen. Sedan tar man en fin ram och trycker ner i degen runt hand och fot. Häll på gips.

    Det blir jättefint!!!

    Jag har en guldram och har skrivit namn och datum med en guldpenna. Mycket fint tycker jag.

  • Äldre 26 Feb 21:41
    #2

    Jag gjorde trolldeg, plattade ut den i en djup papperstallrik. Tryckte ner tjejens hand och fot och hällde i gips. La i en liten snörstump att hänga tavlan i sen. Lät vara tills dagen efter. Blev jättefint.

  • Valent­inaa
    Äldre 26 Feb 22:18
    #3
    Svar på #2
    Låter som en toppen idé dockhade jag tönkt denna gång att göra bara ett vanligt teryck på papper för att göra en tatuering sen på handavtrycket. Vet du om någon slags tryckfärg eller vatten färg som man kan använda?
  • Äldre 26 Feb 22:24
    #4

    Jag ställde dottern på en kopiator en gång och gjorde en tavla av bilden (fotsulorna). Också rätt fint!

    Fingerfärg kanske? Det brukar ju äldre barn göra handavtryck med i alla fall.

  • Stella 79
    Äldre 27 Feb 17:56
    #5

    Jysk har färdiga kit där halva delen är gipsavtryck och andra halvan plats för foto. Kostar bara 60 kr.

  • lisacr­eutz
    Äldre 18 Sep 15:26
    #6

    pargoletti.com gör dem i keramik

  • Äldre 19 Sep 20:00
    #7

    På Panduro finns ett kit där man målar och trycker på en tavla :)

  • Wed 13 May 2020 22:07
    #8

    babyprints.eu eller the creativity house Stockholm

Svar på tråden Baby avtryck Var?