• Anonym (Hjälp­!)
    Äldre 2 Mar 16:11
    3734 visningar
    11 svar
    11
    3734

    Hur mycket kan jag "övertrassera" kontot?

    Det här låter säkerligen som en fjuttsak, vilket det visserligen är också.
    Jag skulle behöva skicka en sak jag sålt via posten, portot kommer att gå på 200kr men jag får inte pengar förrän i nästa vecka. Köparen ska betala via postförskott och för portot men dom pengarna får jag ju inte förren den personen hämtar ut paketet. Kan jag betala dom där 200kr med mitt kort (konto, inte kredit) trots att jag inte har pengar på mitt konto? Om inte annars, var går gränsen? Vet att min kompis en gång hade 70kr minus på kontot..

  • Svar på tråden Hur mycket kan jag "övertrassera" kontot?
  • ultimm­a
    Äldre 2 Mar 16:13
    #1

    tror att man kan ta ut upp till 100 kr.

  • Äldre 2 Mar 16:14
    #2

    När jag hade swedbank så kunde jag, om jag hade över 0 kr på kontot, ta ut upp till 100kr harjag för mig. men det var bara på swedbanks automater, inte de andra bankernas.

  • Lost in univer­se
    Äldre 2 Mar 16:15
    #3

    Nej du kan inte betala om du inte har pengar kvar. I vissa fall när de tar ut kortavgifter och så kan man hamna minus. Sedan finns det väll någon bank där man kan ta ut en hundralapp så man ligger högst -100. Men det är inte många banker som har så.

  • Anonym (Hjälp­!) Trådstartaren
    Äldre 2 Mar 16:19
    #4

    Okej, tack för hjälpen. Jag får helt enkelt vänta tills sambon kommer hem

  • Anonym
    Äldre 2 Mar 17:01
    #5

    swedbank har att om du har + på kontot med typ en krona så kan man ta ut 100 kr

  • Anonym
    Äldre 2 Mar 18:48
    #6

    eller om man vill tanka och har swedbank så kan man tanka fullt dvs 600 kanske o inte ha några pengar på kortet

  • Anonym (A)
    Sun 21 Mar 2021 07:27
    #8
    Anonym skrev 2008-03-02 18:48:50 följande:
    eller om man vill tanka och har swedbank så kan man tanka fullt dvs 600 kanske o inte ha några pengar på kortet
    Nej det går inte. Det som händer är att bensinen slutar komma ur pumpen, långt innan du tankat fullt.

    Som andra säger här kan du ha högst -100. Det spelar ingen som helst roll om du köper mjölk eller tankar bilen: gränsen går vid -100.
  • Anonym (L)
    Sun 21 Mar 2021 07:45
    #9
    Anonym (A) skrev 2021-03-21 07:27:46 följande:

    Nej det går inte. Det som händer är att bensinen slutar komma ur pumpen, långt innan du tankat fullt.

    Som andra säger här kan du ha högst -100. Det spelar ingen som helst roll om du köper mjölk eller tankar bilen: gränsen går vid -100.


    Jag har många gånger tankar fulltank när jag haft 10 kr kvar på kontot. Men det var ett tag sen och vet inte om det funkar så någonstans längre
  • Anonym (A)
    Sun 21 Mar 2021 07:57
    #10
    Anonym (L) skrev 2021-03-21 07:45:28 följande:
    Jag har många gånger tankar fulltank när jag haft 10 kr kvar på kontot. Men det var ett tag sen och vet inte om det funkar så någonstans längre
    Det funkar, som jag sa, inte längre.
    Det måste ha varit länge sedan du gjorde så?

  • Anonym (T)
    Sun 21 Mar 2021 11:32
    #11

    Mitt kort slår av på kronan. Tex om man tankar så klipper den efter 108 kr om jag har 108 kr på kontot.

Svar på tråden Hur mycket kan jag "övertrassera" kontot?