• almafa
    Äldre 25 Mar 13:44
    212576 visningar
    1665 svar
    1665
    212576

    Tips till alla som vill bli gravida...

    DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

    jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

    Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

    Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

    Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

    Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

    Kram M.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

    Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

    vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

    kram M.

  • Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • Äldre 25 Mar 13:48
    #1

    oj tack för tipset.. vi ska försöka i augusti efter bröllopsresan och alla tips är ju välkomna eftersom man vill bli med barn så fort som möjligt. man vet ju liksom aldrig när de tar sig så detta kommer jag att testa absolut :D

  • Okaa san
    Äldre 25 Mar 13:49
    #2

    hur påverkar de kroppen mer? bieffekter?..

  • Lelle8­7
    Äldre 25 Mar 13:50
    #3

    oj oj de verkade ju skit coolt ju.. men va ligger dom i för prisklass då :P :D

  • almafa
    Äldre 25 Mar 13:50
    #4

    Åh, grattis till bröllop och bebisplaner...

  • Februa­ri
    Äldre 25 Mar 13:51
    #5

    Så slemhinnan blir tjockare? Vill man inte att den ska bli tunn, så att spermierna kan ta sig in? (tycker jag läst det i alla Bisolvontrådar.....)

  • almafa
    Äldre 25 Mar 13:52
    #6

    Omega6 är ju just bara omega6 (en fettsyra tror jag) precis som omega3... INGA biefekter alls mer än att det är en NYTTIG fettsyra som vem som helst kan äta... men som med allt annat är ju lagom bäst så man ska bara äta så många som dom rek. på paketet...

    pris: ge mig ett par minuter att googla...

  • Äldre 25 Mar 13:54
    #7
    Februari skrev 2008-03-25 13:51:53 följande:
    Så slemhinnan blir tjockare? Vill man inte att den ska bli tunn, så att spermierna kan ta sig in? (tycker jag läst det i alla Bisolvontrådar.....)
    nej, den ska vara tjock. Efter min p-spruta hade jag jättetunn slemhinna och då var den tvungen att byggas upp innan ett ägg kunde fästa.
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Februa­ri
    Äldre 25 Mar 13:55
    #8

    Ok, tack för svaret. Alla tips är mycket välkomna hos mig, jag kanske provar.
    Men varför käkar då alla Bisolvon....?

  • almafa
    Äldre 25 Mar 13:55
    #9

    "slemmet" ska bli tunnare (spermiernas slem och slemmet i slidan) slemhinnan i livmodern ska absolut inte vara tunt för då blir det ingen bebis... ägget måste kunna fastna.

    Nä nu blev jag faktiskt förvirrad måste kolla det lite tror jag, tänk om slemhinna i livmodern också blir tunn av bisolvon, det är ju inte bra...

  • Äldre 25 Mar 13:55
    #10

    hur ser asken ut då?nu vart jag nyfiken här

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...