• ANOF

    Någon med erfarenheter av Svan?

    Svanar är dom mest fantastiska djur man kan tänka sig. Dom har en personlighet och är mycket intelligenta. Om man är nära en svan känner man vilken otrolig pondus och intelligens dom har. Är det någon som har erfarenheter av svan att berätta om?

  • Svar på tråden Någon med erfarenheter av Svan?
  • ANOF

    Bästa jag skrev 2008-04-14 22:35:59 följande:


    Hur går dom ihop med dina hundar då? Blir dom inte rädd?
    Jag har tagit hem Svan under dom perioder då jag inte haft hund.
  • AnnaGBG
    ANOF skrev 2008-04-14 22:40:05 följande:
    Dom blir väl inte helt tama, men dom blir hanterbara och vänjer sig ganska fort vid nya omständighetr. Jag har t och med haft svanen sovandes i min säng. Det beror kanske på att dom är så pass intelligenta.
    Det är nog snarare ett resultat av att de INTE har så värst mycket i skallen....
  • Drakfisk

    Om man, mot förmodan, får för sig att vårda ett VILT djur (observera VILT DJUR, inte husdjur) i hemmet, ska man INTE försöka domesticera den och ha den i sängen eller liknande. Vilda djur ska man inte heller ge sig på att försöka vårda om man inte har utbildning för att ta hand om dem.

    Hur visste du att den/de svanar du tog hem behövde vård?


    ANOF skrev 2008-04-14 22:40:05 följande:
    Jag har t och med haft svanen sovandes i min säng. Det beror kanske på att dom är så pass intelligenta.
  • Fragile Angel

    Vad är syftet med att du hade Svan hemma? Varför i hela fridens namn fick den sova i din säng?

    Hur ska du lyckas med att åter släppa ut djuret till sin rätta miljö om den är så präglad av människan (dig)?


    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Bästa jag
    ANOF skrev 2008-04-14 22:40:05 följande:
    Dom blir väl inte helt tama, men dom blir hanterbara och vänjer sig ganska fort vid nya omständighetr. Jag har t och med haft svanen sovandes i min säng. Det beror kanske på att dom är så pass intelligenta.
    Men varför vil du sova i samma säng som svanar? Gir det en ekstra glädje eller? Du vet vel at dom har lus i pelsen?
  • Heisan

    Jag tycker att Svan är sensuell.. Den långa smäckra halsen... Den vita välformade kroppen... Svan väcker tankar o känslor inom mig som jag aldrig förr känt för ett flygfä...

    Det finns en väldigt vacker Svan i sjön här i byn som jag har försökt närma mig-men hans partner är väldigt svartsjuk o kontrollerande-hur skall jag göra för att få kontakt?


    Dec-07: 107-93,4
  • ANOF

    Fragile Angel skrev 2008-04-14 22:42:51 följande:


    Vad är syftet med att du hade Svan hemma? Varför i hela fridens namn fick den sova i din säng? Hur ska du lyckas med att åter släppa ut djuret till sin rätta miljö om den är så präglad av människan (dig)?
    Det har inte varit några som helst problem med återförandet till vilt tillstånd. Svanarna återhämtar sig oftast mycket bra. Men det kan vara mycket ledsamt att släppa iväg ett djur som man har fäst sig vid. Och det är det speciella med Svan, just att man kan få en så pass bra kontakt med dom.
  • Bästa jag
    Heisan skrev 2008-04-14 22:44:02 följande:
    Jag tycker att Svan är sensuell.. Den långa smäckra halsen... Den vita välformade kroppen... Svan väcker tankar o känslor inom mig som jag aldrig förr känt för ett flygfä...Det finns en väldigt vacker Svan i sjön här i byn som jag har försökt närma mig-men hans partner är väldigt svartsjuk o kontrollerande-hur skall jag göra för att få kontakt?
    Vad är det för kontakt du vil ha då? Tror inte svanar tycker mennesker är seksuelle..
  • Bästa jag

    Eller sensuelle som jag skulle skrive
    Måste sluta kolla tv när jag effellar

  • Heisan
    Bästa jag skrev 2008-04-14 22:46:11 följande:
    Vad är det för kontakt du vil ha då? Tror inte svanar tycker mennesker är seksuelle..
    En kanadagås då? Gillar de desperat kvinnor som vill vila huvudet mot en mjuk dunmage?
    Dec-07: 107-93,4
Svar på tråden Någon med erfarenheter av Svan?