• ANOF

    Någon med erfarenheter av Svan?

    Svanar är dom mest fantastiska djur man kan tänka sig. Dom har en personlighet och är mycket intelligenta. Om man är nära en svan känner man vilken otrolig pondus och intelligens dom har. Är det någon som har erfarenheter av svan att berätta om?

  • Svar på tråden Någon med erfarenheter av Svan?
  • TheMilky

    Fragile Angel skrev 2008-04-14 21:44:14 följande:


    Jag har ingen aning, vi satt på en parkbänk, och vips s hade jag en jävla svan fastnaglad i mitt ben . Dom är lynniga och elaka och det utan att man hotar dem.
    Inget emot en arbetskompis som satt och väntade på att få gå hem efter ett nattskift. Han satt vid en öppen port i smedjan och in kommer en RÄV och slickar på hans fot i sandalen. Och sen smet han vidare. Jag misstänker att räven dog av fotsvettsförgiftning
  • zegra
    ANOF skrev 2008-04-14 23:12:26 följande:
    Nu handlar tråden verkligen inte om sånt. Det är bara onödigt. Tråden är till för att berätta om olika erfarenheter av svan, och nu även hur man vårdar dom på bästa sätt.
    man vårdar dem på bästa sätt genom att låta dem vara och skjuta de som är sjuka. vilda djur hör hemma i det vilda.

    får du en svan att sova i sängen är den nog så dålig att den inte protesterar helt enkelt...
  • Udda

    Eller så kanske den är fastbunden?!


    zegra skrev 2008-04-15 09:01:51 följande:
    man vårdar dem på bästa sätt genom att låta dem vara och skjuta de som är sjuka. vilda djur hör hemma i det vilda.får du en svan att sova i sängen är den nog så dålig att den inte protesterar helt enkelt...
  • Hondjuret
    Heisan skrev 2008-04-15 07:49:08 följande:
    Väntar med spänning på svar!
  • Idril Altariel

    O herregud....
    Läst igenom tråden nu.
    Man upphör aldrig att förvånas över vilka dårar det finns.
    Det finns bra dårar,dom lättar up tillvaron o gör livet lite roligare och är berikande i samhället.
    Sen finns det dåliga dårar.
    Som man blir rädd av.Som skulle må bra av lite vård.
    Jag säger inte mer än så om den saken...
    Men jag är djurvän.jag har respekt för djuret och dess välmående och rättigheter.
    Därför skulle jag ALDRIG plocka in en svan inomhus!!?
    Den mår inte bra av det!!
    Att du TS envisas med det skrämmer en aning.
    För det visar att du inte har svanens bästa i sinnet.
    El inte inser svanens bästa???
    Har du ett behov av att känna dig behövd?
    El har du en känsla av att du förstår just svanen mer än oss andra.Att ni har något slags band?
    För det finns hjälp att få isf....för dig!
    Jag menar verkligen väl när jag säger:
    LÄS PÅ OM SVANAR.
    LÄS PÅ OM SVANSKÖTSEL OCH HUR MAN HJÄLPER VILDA DJUR.
    Om du FORTFARANDE efter det tror att du gör rätt.
    Snäll sök hjälp..

  • ANOF
    zegra skrev 2008-04-15 09:01:51 följande:
    man vårdar dem på bästa sätt genom att låta dem vara och skjuta de som är sjuka. vilda djur hör hemma i det vilda.får du en svan att sova i sängen är den nog så dålig att den inte protesterar helt enkelt...
    Jag tycker inte man ska avliva svan i onödan om det nu är så att det går att vårda den. Avlivning ska ses som den ABSOLUT SISTA utvägen.
    Och man ska ju knappast avliva en svan som bara är smutsig, som det räcker att ta med och tvätta för att den ska bli i bra skick.
  • Heisan

    Men ANOF. Varför tycker du att det var dumt att jag skickade ett mail till Jonas Om han bekräftar erat samarbete så ger det ju allt du skriver en trovärdighet o tyngd.. Med tanke på att så många argumenterar emot dig o tycker att du har/gör fel så måste det ju kännas bra om du får stöd av någon med pondus inom djurhållningsvärlden...


    Dec-07: 107-93,4
  • Hondjuret
    Heisan skrev 2008-04-15 09:13:46 följande:
    Men ANOF. Varför tycker du att det var dumt att jag skickade ett mail till Jonas Om han bekräftar erat samarbete så ger det ju allt du skriver en trovärdighet o tyngd.. Med tanke på att så många argumenterar emot dig o tycker att du har/gör fel så måste det ju kännas bra om du får stöd av någon med pondus inom djurhållningsvärlden...
    exakt.
  • ANOF

    Idril Altariel skrev 2008-04-15 09:12:28 följande:


    O herregud....Läst igenom tråden nu.Man upphör aldrig att förvånas över vilka dårar det finns.Det finns bra dårar,dom lättar up tillvaron o gör livet lite roligare och är berikande i samhället.Sen finns det dåliga dårar.Som man blir rädd av.Som skulle må bra av lite vård.Jag säger inte mer än så om den saken...Men jag är djurvän.jag har respekt för djuret och dess välmående och rättigheter.Därför skulle jag ALDRIG plocka in en svan inomhus!!?Den mår inte bra av det!!Att du TS envisas med det skrämmer en aning.För det visar att du inte har svanens bästa i sinnet.El inte inser svanens bästa???Har du ett behov av att känna dig behövd?El har du en känsla av att du förstår just svanen mer än oss andra.Att ni har något slags band?För det finns hjälp att få isf....för dig!Jag menar verkligen väl när jag säger:LÄS PÅ OM SVANAR.LÄS PÅ OM SVANSKÖTSEL OCH HUR MAN HJÄLPER VILDA DJUR.Om du FORTFARANDE efter det tror att du gör rätt.Snäll sök hjälp..
    Jag förstår inte riktigt hur du tänker faktiskt. Det är väl klart att man inte ska ta in Svanen så att den får leva sitt liv inne hos någon. Men i bland så är faktiskt svanar så pass skadade eller i dåligt skick att de behöver lite vård eller medicinering för att klara sig själva, det gäller ju även för människor. Och då är det självklart att man ska hjälpa Svanen till att klara sig bättre själv.

    Svanen är så pass intelligent att man får som ett vänskapsband till den om man tar med och vårdar den. Svanen uppskattar det du gör på något vis, och du vet själv att du gör en god gärning.
Svar på tråden Någon med erfarenheter av Svan?