• ANOF
    Äldre 14 Apr 21:15
    251103 visningar
    367 svar
    +3
    367
    251103

    Någon med erfarenheter av Svan?

    Svanar är dom mest fantastiska djur man kan tänka sig. Dom har en personlighet och är mycket intelligenta. Om man är nära en svan känner man vilken otrolig pondus och intelligens dom har. Är det någon som har erfarenheter av svan att berätta om?

  • Svar på tråden Någon med erfarenheter av Svan?
  • Idril Altari­el
    Äldre 15 Apr 09:21

    ????????????
    Den mår ju skit av att du tvättar den!
    All smuts fäster garanterat efter det!
    Varför envisas du med att tro att du gör något bra?
    Om du läser massa info..och du gör tvärtom..hur tänker du då???
    Ärligt nu?
    Lämna skötsel av skadade djur till dom som är utbildade.
    jag förstår om du vill hjälpa men det gör du inte.

  • ANOF
    Äldre 15 Apr 09:23

    Idril Altariel skrev 2008-04-15 09:21:06 följande:


    ????????????Den mår ju skit av att du tvättar den!All smuts fäster garanterat efter det!Varför envisas du med att tro att du gör något bra?Om du läser massa info..och du gör tvärtom..hur tänker du då???Ärligt nu?Lämna skötsel av skadade djur till dom som är utbildade.jag förstår om du vill hjälpa men det gör du inte.
    Det finns faktiskt inte så mycket information att hämta någonstans. Och den information som finns stämmer inte alltid, det finns stor okunskap inom det här.
    Den bästa informationen man kan tänka sig är den man får av praktiska erfarenheter, och genom samtal om praktiska erfarenhter.
  • Hondju­ret
    Äldre 15 Apr 09:26
    ANOF skrev 2008-04-15 09:23:30 följande:
    Idril Altariel skrev 2008-04-15 09:21:06 följande:Det finns faktiskt inte så mycket information att hämta någonstans. Och den information som finns stämmer inte alltid, det finns stor okunskap inom det här.Den bästa informationen man kan tänka sig är den man får av praktiska erfarenheter, och genom samtal om praktiska erfarenhter.
    Hur som haver lär ju stressfaktorn för ett vilt djur som fångas in, tvingas "vårdas" inomhus i en vanlig bostad (och "får" ligga i sängen!!) vara otroligt hög. Stackars djur.
  • Austra­lien
    Äldre 15 Apr 09:29

    Nu inser jag att jag måste läsa på om svanar Jag har missat det djuret.. Kanske ett nytt husdjur. Undra om de passar bland katter, hästar och hundar

  • Idril Altari­el
    Äldre 15 Apr 09:29

    Och om utbildade,kunniga människor anser att du har fel då?
    DÅ är dom helt fel ute?
    Att du vill hjälpa är bra som sagt.
    men du försvarar en kvinna tex som vanvårdade djur så dom fick avlivas.
    Det är fakta.
    Tvättar man en svan med diskmedel så tar man bort deras naturliga skydd och därmed dödar dom långsamt.
    Gör man det är man inte bara dum utan galet elak.
    Du försvarar denna tant.
    Det får mig att tvivla på hur klar du eg är?

  • lillam­ye
    Äldre 15 Apr 09:31

    orka ej läsa allt

    ta det kortfattat vad är det med dessa svanar?

  • Äldre 15 Apr 09:31

    Jag vårdade en talgoxe i helgen-han var i chock.. I o för sig så fick han vara i en låda o inte i min säng... Min katt ville äta upp den men mina barn räddade den från bestens käftar.. Där kan vi snacka om viltvård på hög nivå..


    Dec-07: 107-93,4
  • ANOF
    Äldre 15 Apr 09:33

    Idril Altariel skrev 2008-04-15 09:29:57 följande:


    Tvättar man en svan med diskmedel så tar man bort deras naturliga skydd och därmed dödar dom långsamt.
    Det är ibland enda sättet att ta bort olja och smuts. Och då är man tvungen att använda det helt enkelt. Du får inte bort det med vanlig tvål. Så farligt är det faktiskt inte att de blir av med lite fett i fjädrarna. Det kommer tillbaka väldigt fort, och är inget de behöver om de inte ska simma.
  • Majora
    Äldre 15 Apr 09:34

    Men allvarligt, jag har jobbat med dom, dom är bara korkade djur inget mer, hade de varit så lättdresserade och ädla hade kungar haft svanar istället för vinthundar.

  • ANOF
    Äldre 15 Apr 09:36
    Majora skrev 2008-04-15 09:34:37 följande:
    Men allvarligt, jag har jobbat med dom, dom är bara korkade djur inget mer, hade de varit så lättdresserade och ädla hade kungar haft svanar istället för vinthundar.
    På vilket sätt har du jobbat med dom?
Svar på tråden Någon med erfarenheter av Svan?