• Anonym
    Äldre 4 Apr 11:24
    146153 visningar
    38 svar
    38
    146153

    gravid trots p-piller???

    Undrar hur många av er som blivit gravida trots att ni åt p-piller? Hur märkte ni det i så fall? Var det i början av ert p-piller ätande?

  • Svar på tråden gravid trots p-piller???
  • Nette
    Äldre 4 Apr 19:58
    #0

    Min svägerska blev gravid trots p-piller, det blev bara så att ingen mens kom! När vi sen började räkna dagar så visade det sig att hon haft diare i några dagar och det räckte för att hon skulle bli gravid, hon har nu en liten Rasmus. Lycka till / Nette

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 5 Apr 18:35
    #0

    Flyttar upp

  • janni
    Äldre 6 Apr 20:48
    #0

    Jag har blivit gravid 2 gånger trots piller...min mamma blev gravid med piller...så en del funkar de nog inte 100 på!!!

  • Linda7­6
    Äldre 7 Apr 09:19
    #0

    Jag blev med barn när jag åt p-piller men jag fick tyvärr missfall iv 14 pga av att jag fortsatte att äta för jag visste inte om att jag väntade barn eller så..

    Men jag har fått ett välskapt barn efter det missfallet men åt då inga p-piller och väntar nu mitt andra barn

  • Jennie med ie
    Äldre 7 Apr 09:49
    #0

    Linda76. Hur vet du att missfallet berodde på p-pillren?

  • Anonym
    Äldre 7 Apr 10:20
    #0

    Jag blev gravid trots p-piller. Inget slarv eller så. Fick veta av en väninna vars mamma är läkemedelsforskare att p-piller minskar i säkerhet om man väger mer än 60 kg, eftersom medicinen är gjort för en snittvikt!

  • Gladia­tor
    Äldre 7 Apr 14:15
    #0

    Jag väger 55kg, hade ätit p-piller i 5-6år, har blivit gravid 3ggr trotts p-piller!
    Fick två missfall.
    Inget slarv, tog pillret mellan kl. 7- 11 varje dag, hade inte varit sjuk eller spytt.

    Gjorde grav test då mensen inte kom.

    När jag väntade min son fick jag veta att jag va gravid i nästan 3 månaden. Gick till vårdcentralen då jag va så himla hård i magen och mådde illa till och från.
    Fick tabletter mot magkatarr!!
    Tog dom aldrig utan köpte ett gravtest som visade positivt innan kontroll strecket syntes!

  • Linda7­6
    Äldre 7 Apr 14:53
    #0

    Jenni med ie: Alltså det visste man inte riktigt men barnet var lite missbildat och så och då trodde läkaren kansek att de berodde på att jag hade ätit p-piller än längre tid innan det kopplade att jag faktiskt var gravid..

  • Äldre 7 Apr 14:55
    #0

    Hejsan! =)
    Jag är ett livs levande exempel på att man kan bli gravid även om man äter p-piller. Min mor åt det när hon blev med mig, så chansen finns.
    *kramar*

  • Jennie med ie
    Äldre 7 Apr 17:24
    #0

    Linda76. Tack för svaret. Jag tycker det är en viktig skillnad mellan att tro och att veta när det gäller sånt här.
    Hoppas du inte skuldbelade dig själv, du kunde ju inte veta... Grattis till den nya graviditeten!

Svar på tråden gravid trots p-piller???