• Jenka2­6
    Äldre 19 Apr 12:48
    78395 visningar
    14 svar
    14
    78395

    Gula flytningar?

    hejsan.
    Har sen jag blivit gravid fått ökade flytningar, många av dom är gula och lite trådiga och ibland tjocka vita, är det normalt med lite gula??

    Är i v.15 (14+5)

  • Svar på tråden Gula flytningar?
  • Git
    Äldre 19 Apr 12:49
    #1

    Jag antar att det är normalt. Jag har haft dem alla mina graviditeter.

  • Jenka2­6
    Äldre 19 Apr 12:50
    #2

    Lite tjocka och gula???

  • Drömme­rdrömm­ar
    Äldre 19 Apr 12:52
    #3

    Jag har också haft så hela graviditeten, både tjocka, vita,gula, vattniga m.m.. så ja det är normalt..

    dock om det kliar etc kan det vara ett tecken på svamp, men annars får dem flesta sådär

  • Jenka2­6
    Äldre 19 Apr 15:32
    #4

    Dom ser nästan ut som förkylningssnor...ursäkta beskrivningen.

  • Peppri
    Äldre 19 Apr 16:02
    #5

    Jag har haft omväxlande vita vattniga och ljusgula vattniga flytningar under hela graviditeten. Vid några tillfällen de senaste veckorna har jag fått lite mörkare gula flytningar, som stelnar och blir ett tjockt hårt lager i trosorna!

  • Bill och Bull
    Äldre 19 Apr 16:06
    #6
    Jenka26 skrev 2008-04-19 15:32:10 följande:
    Dom ser nästan ut som förkylningssnor...ursäkta beskrivningen.
    EXAKT SÅ HAR JAG HAFT UNDER BÅDA DE SENASTE GRAVIDITERNA OCH NÄR JAG UNDER FÖRRA GRAVIDITETEN SKULLE BESKRIVA DET FÖR MIN BARNMORSKA BESKREV JAG DET PRECIS SÅDÄR. LITE PINSAMT MEN JAG HITTADE INGEN BÄTTRE FÖRKLARING OCH HON FÖRSTOD DIREKT OCH SA ATT DET VAR HELT NORMALT.
  • Joseph­ineS
    Äldre 20 Apr 01:09
    #7

    Jag sitter i samma sits men BM sa att allt var OK.

    Jösses "Bill och Bull" har du hittat capslock?

  • Skimra
    Äldre 20 Apr 06:28
    #8
    Jenka26 skrev 2008-04-19 15:32:10 följande:
    Dom ser nästan ut som förkylningssnor...ursäkta beskrivningen.
    Precis såna flytningar har jag haft hela denna graviditeten och jag är i v.18 nu. Så det är nog helt normalt!
  • zezziz
    Äldre 20 Apr 09:56
    #9

    jag har också haft sådana flytningar precis som du skriver tjockt snor

    Det visade sig på en gyn undersökning att jag hade svamp men inte själv märkt av något. Läkaren tyckte att jag behöver inte använda något läkemedel om jag inte har besvär av det. Så jag har bara låtit det vara, men nu börjar jag fundera på om det verkligen är bra för bebisen.

  • zezziz
    Äldre 20 Apr 09:58
    #10
    Peppri skrev 2008-04-19 16:02:36 följande:
    Vid några tillfällen de senaste veckorna har jag fått lite mörkare gula flytningar, som stelnar och blir ett tjockt hårt lager i trosorna!
    Känner igen mig i detta också. Dessutom tycker jag trosorna inte blir rena utan det är precis som att flytningen färgar av sig i svarta trosor. Har du också märkt det? (Tvättar de i 60 grader och med bra tvättmedel så det kan inte vara det...)
  • sticka­n
    Äldre 20 Apr 10:02
    #11

    Jag har också haft en hel del flytningar(är i vecka 28). Min barnmorska sa att det var normalt men man uppmärksamma om de luktar illa. Jag lämnade ett urinprov bara för att kolla så att jag inte hade några elaka bakterier och det visade sig att jag hade urinvägsinfektion...utan att egentligen märka något själv. Springer ju på toa hela tiden men det har inte svidit.

  • Peppri
    Äldre 20 Apr 10:40
    #12

    Hm, jag har inte tänkt på om flytningarna färgar av sig och jag har inte reagerat på att trosorna inte blivit rena. Men jag ska nog kolla och se efter lite.


    zezziz skrev 2008-04-20 09:58:22 följande:
    Känner igen mig i detta också. Dessutom tycker jag trosorna inte blir rena utan det är precis som att flytningen färgar av sig i svarta trosor. Har du också märkt det? (Tvättar de i 60 grader och med bra tvättmedel så det kan inte vara det...)
  • Bill och Bull
    Äldre 20 Apr 15:27
    #13
    JosephineS skrev 2008-04-20 01:09:05 följande:
    Jag sitter i samma sits men BM sa att allt var OK.Jösses "Bill och Bull" har du hittat capslock?
    Ja, det är inte lätt med en 1 1/2 åring i knät som oxå vill trycka på tangenterna!
  • Joseph­ineS
    Äldre 21 Apr 18:06
    #14

    Bill och Bull skrev 2008-04-20 15:27:36 följande:


    Ja, det är inte lätt med en 1 1/2 åring i knät som oxå vill trycka på tangenterna!
    Hehe så kan det gå
Svar på tråden Gula flytningar?