• Äldre 24 Apr 10:21
    3157 visningar
    20 svar
    -2
    20
    3157

    Två-åringen i dödsolycka

    www.aftonbladet.se/nyheter/article2337989.ab

    Hjärtat gråter med alla föräldrar som lidit så fruktansvärda förluster. Detta år, då särskilt Mars och April månad, har verkligen vart ett sorgens år

    För de som vill, tänd ett ljus för alla mördade och förolyckade barn.

    Max och Saga, Vila i Frid. Ni fattas oss.
    5-åringen från Lisjö. Ditt liv blev alldeles för kort
    Engla, R.I.P
    2-åringen i Teckomatorp, busa på i himlen med Max och Saga.

    Era liv blev alldeles för korta, världen är en mörkare plats utan er.

    Jag vet att fler barn mördats och dött i olyckor, och för att ingen ska glömmas får ni gärna skriva in de barn ni vill att vi ska minnas i den här tråden. Så försöker vi hålla den vid liv så länge vi kan och minns.

  • Svar på tråden Två-åringen i dödsolycka
  • Äldre 24 Apr 11:47
    #1

    Det va hämskt att få samtalet i går om denna lilla pojke jag vet vem hans mamma är och det gör ont i mammahjärtat att veta att dom inte kommer få snusa på sin lilla buskille mer.
    Sov gott du finns nu på en mycket bättre plats.
    Mina tankar går till familjen

  • xxmeya­xx
    Äldre 24 Apr 11:49
    #2

    Det gör verkligen ont. 2008 är inte ett bra år när det kommer till små barn. Verkar det som.


    Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • Uncia
    Äldre 24 Apr 11:50
    #3

    ja uch vad mycket hemskt det hänt på kort tid.

  • Yrslan
    Äldre 24 Apr 11:52
    #4

    Varje förälders mardröm... Kram och puss på er alla småänglar i himlen.

  • Äldre 24 Apr 14:02
    #5

    Jessie 85 skrev 2008-04-24 11:47:32 följande:


    Det va hämskt att få samtalet i går om denna lilla pojke jag vet vem hans mamma är och det gör ont i mammahjärtat att veta att dom inte kommer få snusa på sin lilla buskille mer.Sov gott du finns nu på en mycket bättre plats.Mina tankar går till familjen
    Jag beklagar verkligen sorgen

    Läste nyss att kvinnan i Linköpingsmisshandeln (ev mord, man vet inte om hon kommer klara sig) är mamma till bebisen som pappan hade uppslängd på armen medan han stampade på mammans huvud.

    Hoppas och ber att mamman ska klara sig!
  • Jenny S
    Äldre 24 Apr 17:41
    #6

    Otroligt tragiskt...

    Vi gick förbi stället där det hände 20 min innan olyckan skedde.
    Så svårt att förstå att min lille påg inte ska få leka med sin kompis när han kommer till dagis på tisdag.....


    Kasta inte pil i gummibåt.
  • KramMi­ssmia
    Äldre 24 Apr 18:10
    #7

    Usch, så himla tragiskt. Vila i frid alla små änglar.

  • Vispgr­ädde
    Äldre 24 Apr 20:15
    #8

    Sänder en tanke, tilla alla små hjärtan!

  • gresli­gagret­a
    Äldre 24 Apr 21:52
    #9

    tänker på den lilla pojken somnade med den känslan och vaknade sen på morgon med samma sorgkänlsa

  • Äldre 24 Apr 22:22
    #10

    Jag vill också skänka många tankar till familjen som miste sin pojke i tågolyckan.Men en sak förstår inte jag.Vad gjorde en 2 årig pojke ute själv vid täget.Mitt barnbarn är lika gammal också snart 2 år.Och han skulle vi aldrig i livet släppt ut ensam.Finns här någon som kan förklara detta för mig.

  • Sara Li
    Äldre 25 Apr 21:29
    #11
    sallybuse skrev 2008-04-24 22:22:38 följande:
    Jag vill också skänka många tankar till familjen som miste sin pojke i tågolyckan.Men en sak förstår inte jag.Vad gjorde en 2 årig pojke ute själv vid täget.Mitt barnbarn är lika gammal också snart 2 år.Och han skulle vi aldrig i livet släppt ut ensam.Finns här någon som kan förklara detta för mig.
    Det vill jag också veta.
    Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • mamma6­9
    Äldre 26 Apr 07:32
    #12
    sallybuse skrev 2008-04-24 22:22:38 följande:
    Jag vill också skänka många tankar till familjen som miste sin pojke i tågolyckan.Men en sak förstår inte jag.Vad gjorde en 2 årig pojke ute själv vid täget.Mitt barnbarn är lika gammal också snart 2 år.Och han skulle vi aldrig i livet släppt ut ensam.Finns här någon som kan förklara detta för mig.
    Jag tror att familjen bodde på "landet" och där brukar små barn få vara ute själv på ett annat sätt. Men jag har ingen aning.
    Vad jag har förstått så är det ju staket men att den lille parveln gått iväg längre.

    Det är såå tragiskt och att spekulera i varför han var ute själv, det tycker jag vi kan strunta i !

    Massor me kramar till familjen och en bamsekram till den lille ängeln.
  • Äldre 26 Apr 07:39
    #13

    Om ni någonsin hade varit i Teckomatorp sp hade ni kanske inte spekulerat på samma sätt.
    Järnvägen skär precis intill husknutarna genom halva byn.

  • Äldre 26 Apr 08:02
    #14

    Jag tycker inte att det är rätt mot familjen att berätta hur detta gått till det räcker att folket i byn vet och pratar om det.
    men för att slippa spekulationer så va han inte själv ute.

  • Sara Li
    Äldre 26 Apr 09:53
    #15
    isisisis skrev 2008-04-26 07:39:47 följande:
    Om ni någonsin hade varit i Teckomatorp sp hade ni kanske inte spekulerat på samma sätt.Järnvägen skär precis intill husknutarna genom halva byn.
    Jag har varit i teckomatorp och jag har sett hur det ser ut. Men om min familj hade bott nära en järnväg hade jag sett till att mina småbarn på intet sätt skulle kunna ta sig ut från gården mer än när jag öppnade.
    Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • mamma6­9
    Äldre 26 Apr 11:24
    #16

    Sara Li skrev 2008-04-26 09:53:25 följande:


    Jag har varit i teckomatorp och jag har sett hur det ser ut. Men om min familj hade bott nära en järnväg hade jag sett till att mina småbarn på intet sätt skulle kunna ta sig ut från gården mer än när jag öppnade.
    Jag skulle kunna säga detsamma som dig ! men det är lätt att säga saker när det inte gäller än själv.
    Vi är inte mer än människor!
  • Sara Li
    Äldre 26 Apr 12:22
    #17
    mamma69 skrev 2008-04-26 11:24:50 följande:
    Sara Li skrev 2008-04-26 09:53:25 följande: Jag skulle kunna säga detsamma som dig ! men det är lätt att säga saker när det inte gäller än själv.Vi är inte mer än människor!
    Nej jag vet, och jag lägger inte skulden på någon. Det är bara så tragiskt och jag är så ledsen för att sådant här ändå händer!!! Min dotter blir två år i år och det kändes som om händelsen kom extra nära på något sätt bara... Man kan ju inte skydda de små till 100 % från allt farligt även om man så gärna vill!!!
    Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • Spicy woman
    Äldre 26 Apr 13:07
    #18

    2-åringen sprang efter en boll och mamman han inte på han. Det är så tragiskt.

  • Äldre 10 Jun 03:48
    #19

    Barn är snabba, döden drabbar oss utan att vi hinner blinka. Det är bara tragiskt, rakt igenom. Tänk er själva.. att springa efter men inte hinna! All min kärlek till familjen och nu slutar vi spekulera och döma inte sant?

  • Mon 6 May 2019 23:35
    #20

    Den där 2 åringen är min lillebror

Svar på tråden Två-åringen i dödsolycka