• Malin 79
    Äldre 30 Apr 10:00
    47438 visningar
    13 svar
    13
    47438

    hur länge väntar en katt kattungar,,

    ja som rubriken lyder,,
    hur länge väntar de kattungar,,
    våran kisse väntar kattungar och e rätt rund nu,,
    men e gärna ute länge och ofta,, e rädd att hon skall föda ute,, har haft en katt tidigare som gjorde de,,
    en då bodde jag hemma hos mina föräldrar så minns hur länge de väntar,,

    så e de nån som vet

  • Svar på tråden hur länge väntar en katt kattungar,,
  • Februa­rii
    Äldre 30 Apr 10:01
    #1

    65 dagar har jag för mig.

  • Äldre 30 Apr 10:02
    #2

    Japp runt 65 dagar
    63-67 räknar jag med när jag parar min katt. Vet man dessutom exakt parningsdatum finns det en tabell på www.katter.nu, som talar om exakt vilket datum man kan förvänta sig kissebebisar

  • Fiffis
    Äldre 30 Apr 10:07
    #3

    Jag misstänker att min kisse ska få kattungar med men jag är osäker, hur kan jag veta utan att åka till vet. och göra ul?

  • Äldre 30 Apr 10:25
    #4
    +1
    Fiffis skrev 2008-04-30 10:07:56 följande:
    Jag misstänker att min kisse ska få kattungar med men jag är osäker, hur kan jag veta utan att åka till vet. och göra ul?
    Det ser man på spenarna. Är de stora o rosa så är det säkerligen så. Sen ser du väl om katten är tjockare om magen oxå. Vet du inte när hon blev parad?
  • Fiffis
    Äldre 30 Apr 10:28
    #5
    Majsan70 skrev 2008-04-30 10:25:35 följande:
    `Det ser man på spenarna. Är de stora o rosa så är det säkerligen så. Sen ser du väl om katten är tjockare om magen oxå. Vet du inte när hon blev parad?
    Jag vet inte om hon blivit det, men tycker hon ser tjockare ut, sen är hon en väldigt hårig katt förut har man inte kunnat sett spenarna men nu har liksom pälsen runt om dom försvunnit och man kan se dom, men så mycket större tycker jag inte att det är.
  • Malin 79
    Äldre 30 Apr 11:49
    #6

    oki tack,, vet inte när de blev kissar en gissar på i början av mars,,
    så de e nog inte allt för länge kvar då ,,

    hur gör jag för att hålla henne inne då,, eller kommer de självmant då de e dags,, vill inte att hon skall få ute,,

  • Äldre 30 Apr 12:01
    #7

    Håll henne inne, det är inte särskilt tryggt för små kattungar att bli födda utomhus och honan bör hållas under uppsikt vid födseln.


    Älskade Theodor 060329
  • Malin 79
    Äldre 30 Apr 13:25
    #8
    +1

    får försöka med de,,
    för när hon går ut så e hon borta en dag eller två,, en de kommer inte bli lätt då barnen går in och ut,,
    får e om jag kommer på någe knep,,

  • CTMT
    Äldre 1 May 01:41
    #9

    Ja det bästa är att hålla din katt inomhus nu tills hon fått sina ungar... Inte säkert alla ungar överlever om de föds ute. Finns en himla massa skator och andra fåglar som passar på att ta en unge då den är nyfödd, mamman kanske inte kan försvara alla :( Naturen kan vara grym.
    Försök lära barnen ansvar nu - t.ex. att alltid kolla så ytterdörren, fönster osv är stängda (beroende på hur gamla de är?) Annars om läskunniga, sätt upp en kom-ihåg-lapp på dörrarna om att akta så katten inte springer ut!

    Sen kanske dags att kastrera honan efter hon fått sina ungar om hon ska fortsätta vara utekatt...? Såvida du inte vill ha en massa kattungar såklart!

  • Malin 79
    Äldre 1 May 10:25
    #10

    ja vi skall göra vårt bästa att hålla henne inne ,, har pratt d barnen och d vet vad som gäller,, de vill ju gärna ha kattungarna inne med,,

    hon skulle inte få ungar alls,, en fick inte kasterare henne då hon var för liten,,
    så hon hann före,,
    men efter så blir de så fort de går,,

  • CTMT
    Äldre 1 May 12:00
    #11

    Malin 79 skrev 2008-05-01 10:25:18 följande:


    ja vi skall göra vårt bästa att hålla henne inne ,, har pratt d barnen och d vet vad som gäller,, de vill ju gärna ha kattungarna inne med,, hon skulle inte få ungar alls,, en fick inte kasterare henne då hon var för liten,, så hon hann före,, men efter så blir de så fort de går,,
    Det kommer nog gå bra! När hon börjar närma sig så är det kanske inte ens säkert att hon vill gå ut längre. Se till att hon får en alldeles egen myshörna hemma där hon vet att hon kan få ligga ifred och är trygg så väljer hon kanske den platsen ändå (kanske långt in i en garderob eller nåt) Om dina barn leker o stojar mycket så kanske hon kan bli stressad och väljer att smita ut när det är dags.
    Men det kommer gå bra :) Läs på lite om nyfödda kattungar så du är förberedd!
  • Malin 79
    Äldre 1 May 14:45
    #12

    de e ju de att våran katter e så goa att folk ute goar med dom så de följer med och sen hittar de konstigt nog inte hem,,
    nu skall vi iväg och hämta henne hod grannen då hon placerat sig på deras altan och hittar inte hem,, har inte vart med om sånna katter förut ,,

    en hon har redan ordnat i en av våra garderober så tänkte hon får var i de rummet ett tag,,
    de blir nog bra läntar efter de små nu,, :-9

  • Äldre 4 Nov 18:29
    #13

                                /\                             /\
                               /  \                           /  \
                              /    \                         /    \
                             /      \___________ /      \
                            /                                       \
                           /                                         \ 
                          /       /------\            /-----\       \ 
                          l       l_♥♥_l           l_♥♥_l      l
                          l                                            l
                          l                   -----                   l
                           \                  \ _ /                 /
                             \            \ __l__ /             /
                               \ _                            _ / 
                                    \____________/ 
                                   


    mu
Svar på tråden hur länge väntar en katt kattungar,,