• Russin­kastru­ll
    Äldre 14 May 13:51
    2236 visningar
    22 svar
    22
    2236

    Vattenstämpel på foto. Hur gör man?

    Ja, hur gör man för att sätta en vattenstämpel på ett foto? Tackar på förhand!

  • Svar på tråden Vattenstämpel på foto. Hur gör man?
  • Äldre 14 May 13:52
    #1

    Menar du dina foton här på familjeliv?
    Isåfall måste du vara plus-medlem för att det ska gå.

  • turbom­orsan
    Äldre 14 May 13:53
    #2

    Menar du här på fl så måste man vara + medlem annars kan man göra det i photoshop


    mitt galleri är alltid öppet för dom som vill ps,a
  • oxytoc­in
    Äldre 14 May 13:53
    #3

    Om du har Plus kan du välja det i galleriet (men det blir inte så snyggt, tycker jag). Själv lägger jag in den i bildredigeringsprogram. Om du inte syftar på FL utan allmänt på webbsidor kan man mixtra så det läggs på en stämpel automatiskt i databasen.

  • Äldre 14 May 13:54
    #4

    Hur gör man det i photoshop?

  • oxytoc­in
    Äldre 14 May 13:56
    #5
    Minikatt skrev 2008-05-14 13:54:49 följande:
    Hur gör man det i photoshop?
    Man bara skriver i ett nytt lager på bilden. Ett tips är att skriva med vit färg och ställa ner opaciteten och ev lägga på ramlinje + skugga, särskilt om bilden är ljus.
  • Äldre 14 May 13:58
    #6
    oxytocin skrev 2008-05-14 13:56:32 följande:
    Man bara skriver i ett nytt lager på bilden. Ett tips är att skriva med vit färg och ställa ner opaciteten och ev lägga på ramlinje + skugga, särskilt om bilden är ljus.
    Smart
  • Russin­kastru­ll
    Äldre 14 May 14:00
    #7

    Nej, har inga foton på familjeliv men däremot har jag en annan sida för min lilla dotter. Har inte photoshop. Kan man göra det i Adobe eller Microsoft office picture manager eller Paint?

    Min högsta önskan skrev 2008-05-14 13:52:31 följande:


    Menar du dina foton här på familjeliv?Isåfall måste du vara plus-medlem för att det ska gå.
  • turbom­orsan
    Äldre 14 May 14:01
    #8

    Jag var tvungen att testa med digimark men det var inget som syntes på bilden, men du kan ju ta en tex ljusgrått å skriva den text du vill ha där du vill ha den så att säga


    mitt galleri är alltid öppet för dom som vill ps,a
  • turbom­orsan
    Äldre 14 May 14:03
    #9

    då kan det se ut så tex
    märkt foto copy.jpg


    mitt galleri är alltid öppet för dom som vill ps,a
  • Russin­kastru­ll
    Äldre 14 May 14:04
    #10

    Hur mixtrar man till det ?


    oxytocin skrev 2008-05-14 13:53:45 följande:
    Om du har Plus kan du välja det i galleriet (men det blir inte så snyggt, tycker jag). Själv lägger jag in den i bildredigeringsprogram. Om du inte syftar på FL utan allmänt på webbsidor kan man mixtra så det läggs på en stämpel automatiskt i databasen.
Svar på tråden Vattenstämpel på foto. Hur gör man?