• Äldre 19 May 00:13
    581 visningar
    5 svar
    5
    581

    Hjälp om LCD-tv och hemmabio??

    Har köpt en ny lcd-tv...har oxå hemmabio som jag kopplat in...Problemet är att jag har ljud från hemmabion men ingen bild..är det antennen som är fel el någon koppling??
    Eftersom jag redan har ljud ska jag väl inte behöva intallera hemmabion el???
    Gjort kanal sökning på tv..har inte funkat.
    När man sätter på hemmabion så kommer automatiskt EXT 2..står då ingen signal.

    Kan någon försöka hjälpa mig..?

  • Svar på tråden Hjälp om LCD-tv och hemmabio??
  • Äldre 19 May 07:35
    #1

    Du får gärna beskriva lite mer ingående... Hemmabion är det en kombination av DVD-spelare och 5 kanals-receiver. Sitter de ihop eller är separata? Fabrikat/modell skulle kanske hjälpa också. Vilka ingångar och utgångar finns det och hur har du kopplat?

    Kan vara allt från att du missat en sladd till kopplat fel. men generellt så är det nog har satt scart kontakter fel eller att du ställt in tv:en fel... (sorry de kunde bara bli ett allmängiltigt troende eftersom det var lite mager info om problemet)

  • Äldre 19 May 11:10
    #2

    mer info, vad har du för tv, vad är det för hemabiosystem, vad har du för leverantör av tv, är det satelit eller kabel? hur har du kopplat nu?

  • Äldre 19 May 14:12
    #3

    Är samsung 40 tums tv...den som finns på onoff nu för 9000..fast köpte den i lördags för specialpris för 7700..

    Hemmabion är separat del en philips...
    Vi kopplade på samma sätt som med den gamla tvn..så är nog bara en felkoppling
    hemmabon är kopplad med skat-sladd i en sådan kontakt som man har 3 st skat-sladdar i..
    har ju video oxå...

    Kanske skatsladden som är felkopplad....ska se om jag kan ändra..

  • Äldre 19 May 14:23
    #4

    Men hur kopplar ni in tv signalen då? är det en vanlig antennsladd från vägen? med separat del menar du att det bara är en reciver?
    Beskriv hur du har kopplat alla sladdar

  • Äldre 19 May 14:38
    #5

    Det är fixat..hade satt ena skatsladden i fel kontakt...Tack ändå för hjälpen..

Svar på tråden Hjälp om LCD-tv och hemmabio??