• Äldre 20 May 10:05
    2462 visningar
    5 svar
    5
    2462

    Nässelutslag i samband med mens? Ledsen..

    Jag blir toookig. Ända sedan april 2007 har jag med jämna mellanrum fått kliande bulor/nässelutslag på armar, ben och i ansiktet (i pannan främst). Efter många funderingar har jag upptäckt att de förvärras i samband med mens, alltså att de "lättare" uppkommer då. Speciellt också om jag tar mig ett par glas vin(alkohol) samtidigt. Nu försöker jag givetvis undvika detta så gott det går. Men mensen kan man ju inte rå på, dessutom gjorde solen och bastubad att de förvärrades förra sommaren också. Jag som älskar sol. Usch. Har fått T-betapred som jag tar som en snabb-dos på 10 små tabletter och då försvinner allt oftast inom 5 timmar ungefär. Men det känns ju inte bra att äta stark medicin så ofta. Jag hoppas någon kan bringa klarhet i vad man kan få för slags hjälp, eller ngn som är i liknande sits med samma erfarenhet och syptom?!

  • Svar på tråden Nässelutslag i samband med mens? Ledsen..
  • Äldre 20 May 10:18
    #1

    Ingen?

  • Äldre 20 May 15:55
    #2
    +1

    *puffar upp*

  • Äldre 20 May 21:49
    #3

    Anyone?!

  • Äldre 13 May 23:08
    #4
    +1

    Hej . Såg att det var jätte länge sen du skrivit om dina bekymmer med utlag vid mens. Jag har precis samma symptom stora bulor i pannan osv . Undrar vad de kom fram till hos dig och om du är besvärsfri idag ? Jag har lidit av detta i snart 2 år . Vet inte vad det beror på . Mvh Isabelle

  • Thu 13 Jan 2022 01:34
    #5
    +1

    Jag fick detta första gången juni 2021. Nässelutslag vid mens. Exploderade i samband med vin och mens.

Svar på tråden Nässelutslag i samband med mens? Ledsen..