• Henna
    Äldre 20 May 16:31
    21589 visningar
    9 svar
    9
    21589

    Gravid utan mens?

    Jag har inte haft mens sen början av februari.
    Slutade med mini-piller i början av april.

    Kan man bli gravid utan att ha haft mens?
    Mina bröst har svullit upp, gör ont och bröstvårtorna ska vi inte ens prata om. Jag överlever inte dagen utan bh.
    Jag har konstig mensvärk till och från.
    Sover som aldrig förr och är ändå alltid trött.
    I morse hade jag en pytteblödning som sen upphörde.
    Gravtestet var negativt i morse...
    Men varför gör min kropp som den gör om jag inte är gravid?

  • Svar på tråden Gravid utan mens?
  • ZJN
    Äldre 20 May 16:32
    #1

    ja du himla konstigt, känner ingen mig iaf!

  • Me o Mike
    Äldre 20 May 16:35
    #2

    ja ägglossningen kommer innan mensen..

  • lija 0200
    Äldre 20 May 20:24
    #3

    Man kan definitivt bli gravid utan mens. Mitt första barn kom till på det viset. Jag hade inte haft mens på ca 5 år och sedan en dag så hade jag liknande symtom som du beskriver och gjorde ett gravtest som visade negativt. Till slut blev jag orolig för att det var något på tok med kroppen och ringde kvinnokliniken, de tog in mig på en akut tid och där kostaterades det att jag var gravid

    Ibland kan det dröja innan testet visar positivt och det beror på, enligt barnmorskan, att man som person har hormoner som visar bättre/sämre. För mig tog det ca 6 v. in i graviditeten innan det visade positivt, då menar jag inte 6 v. på det viset som barnmorskor räknar. Dvs. från sista mens första dag, utan 6 veckor från det att ägget blev befruktat.

    Lycka till och hoppas att det är en liten bebis som växer och gror...

  • Upprör­d01
    Äldre 16 Aug 21:26
    #4

    JAG ÄR RÄDD ATT JAG ÄR GRAVID. Kan man blir gravid om killen har sperma på händerna och sedan pullar en tjej?.. Riktigt rädd är jag...

  • Äldre 28 Dec 12:16
    #5

    jag är tio år och när jag trycker på magen är det hårt är jag gravid då eller 

  • Äldre 28 Dec 12:17
    #6

    hej jag är tio och har hård mage är jag gravid då eller bara upp blåst ?

  • Äldre 28 Jan 14:59
    #7

    Hej! jag är 13år och jag har inte fått mens överhuvudtaget (alltså aldrig i mitt liv) kan jag bli gravid om jag har sex nu?

  • Äldre 11 Mar 18:39
    #8

    Jag äringer 10 år och när jag känner på min mage är den hårda och jag har inte haft mens en /ska jag fråga min mamma om jag ska göra ett graviditettest ????????

  • Äldre 29 Nov 23:19
    #9

    Ja, det borde du göra om du är orolig eller förvirrad!

    Lycka till!

Svar på tråden Gravid utan mens?