• Äldre 24 May 14:19
    13757 visningar
    35 svar
    35
    13757

    Tips for dem som saknar svensk mat och bor i UK (utanfor London)!

    Jag har upptackt att de osteuropeiska affarerna har sant som man kan sakna om man bott i England ett tag. Sjalv har jag saknat "tunn" lattyoughurt i stor forpackning, som man kan ha till frukost, och det finns massa olika i min lokala "polack". Inte dyrt heller. Sill ar en annan grej som man kan fa tag i, Milka-choklad en annan.
    Gott brod har jag inte lyckats hitta, efter tre ar kopte vi en bakmaskin, hur bra som helst och den gor tatt, nyttigt brod.
    Vad saknar ni andra mest?

  • Svar på tråden Tips for dem som saknar svensk mat och bor i UK (utanfor London)!
  • abovo
    Äldre 24 May 14:26
    #1

    Har hört att IKEA har svensk-mat också. Där kan man käka prinsesstårta om man är sugen på det. Knäckebröd och kaviar också.

  • Äldre 24 May 14:57
    #2

    Jo, IKEA har mycket, frysta grejer ar ju bra att handla dar om det ar nagot svenskt man bara maste ha. Men farskvaror ar ju lite svarare, darfor ar jag sa tacksam for min affar.

  • abovo
    Äldre 24 May 17:39
    #3

    Ja, det låter jättebra, jag ska tipsa en jag känner som bor i London om din upptäckt!

  • Äldre 24 May 20:02
    #4
    abovo skrev 2008-05-24 17:39:23 följande:
    Ja, det låter jättebra, jag ska tipsa en jag känner som bor i London om din upptäckt!
    I London finns ju dessutom svenska butiken. Men jag bor inte dar.
  • MRSVi
    Äldre 28 May 08:24
    #5

    Både Tesco o Sainsburys säljer Daimtårta, Kopparbergs päroncider o Pågens skorpor. Waitrose har även svenska pepparkakor, o andra svenska kakor...

  • Äldre 28 May 12:44
    #6
    MRSVi skrev 2008-05-28 08:24:35 följande:
    Både Tesco o Sainsburys säljer Daimtårta, Kopparbergs päroncider o Pågens skorpor. Waitrose har även svenska pepparkakor, o andra svenska kakor...
    Och mamma scans köttbullar, även ASDA har börjat med sitt egna märke på köttbullar, perfekt att ha i frysen!

    Angående östeuropeiska affärer så säljer de ibland Extrella Chips också

    Har också hört att Waitrose har knorr auromat, men har inte kollat själv
  • Carin8­4
    Äldre 3 Jun 20:38
    #7

    hej bor oxa i england! saknar svensk mat!!! kaviar., youghurt! knackebrod! chocklad. i london finns det massa med svenska affarer men inte i sheffield o brodet!! e sa trott pa toast brod

  • MRSVi
    Äldre 5 Jun 08:28
    #8

    www.totallyswedish.com levererar nu till resten av UK, jag har för mig det kostar £7.95...

  • jamarl
    Äldre 8 Jun 20:11
    #9

    mrs white? vart i london finns den svenska butiken? har inte hort talas om den... maste ta mig en titt nasta gang...

  • MRSVi
    Äldre 8 Jun 20:18
    #10

    Totally Swedish, se länken ovan, ligger på Crawford Street, nära svenska ambassaden o svenska kyrkan.


    jamarl skrev 2008-06-08 20:11:10 följande:
    mrs white? vart i london finns den svenska butiken? har inte hort talas om den... maste ta mig en titt nasta gang...
Svar på tråden Tips for dem som saknar svensk mat och bor i UK (utanfor London)!