• Lady Bling

    Hur skriver man "med vänliga hälsningar" på Engelska?

    Hur skriver man "med vänliga hälsningar" på Engelska?

    Det ska alltså vara en avslutning på ett mail med lite frågor på engelska till ett hotell i Thailand. Det ska vara lite extra trevligt och inte alltför stelt och formellt.

    Har fastnat på "kindly" eller "kindest regards" men tror nog inte att man skriver så.

  • Svar på tråden Hur skriver man "med vänliga hälsningar" på Engelska?
  • nonstop86

    with love brukade jag(vi) skriva då brevväxlade med en tjej från usa.

  • Elli P

    Finns flera olika alternativ, men jag brukar använda något av följande; det sista är lite mer personligt och kan snarast översättas med vårt "Kram, NN"

    Yours sincerely

    Yours faithfully

    Best regards

    Best wishes

    Love

    Lycka till!

  • msmurphy

    Inte with love nar det ar ett formellt brev ! :-0
    Jag brukar skriva Kind regards, eller bara regards. Vill man vara riktigt formell kan man ju alltid skriva yours truly/yours faithfully. Men det passar val knapapst i det har fallet...

  • msmurphy
    msmurphy skrev 2008-05-28 15:01:49 följande:
    Inte with love nar det ar ett formellt brev ! :-0Jag brukar skriva Kind regards, eller bara regards. Vill man vara riktigt formell kan man ju alltid skriva yours truly/yours faithfully. Men det passar val knapapst i det har fallet...
    Menar givetvis yours sincerely, inte truly. Lite val romantiskt kanske haha
  • Glenda Glad

    Regards skriver jag om det är formellt, men inte superformellt.

    Cheers till mina vänner

  • Magrat

    Kind regards använder jag mig av när det är formellt, alltså brev på jobbet, eller brev till en affärsverksamhet av något slag.

  • TeeTee

    Det finns många varianter. Jobbade inom kyrkliga sammanhang i England, och då skrev vi "yours in Christ" kanske ungefär lika lämpligt som "love"!

  • Micke Geting

    2Det finns många varianter. Jobbade inom kyrkliga sammanhang i England, och då skrev vi "yours in Christ" kanske ungefär lika lämpligt som "love"! "

    Speciellt med tanke på sådär 90-95% av Thailänderna är buddhister! ;)

  • viketoria

    Pluggar på engelska institutionen och när jag mailar med mina lärare så avslutar vi alltid med regards, det är väl sådär lagomt formellt! =)


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ♥ ♥ ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Hur skriver man "med vänliga hälsningar" på Engelska?