• Äldre 17 Jun 09:35
    970 visningar
    7 svar
    7
    970

    Varför kan jag inte öppna .pps-filer???

    Har ett gäng bildspel i format .pps på min jobbdator som jag skulle vilja vidarebefordra till min privata dator. Trodde att jag skulle kunna se dom om jag laddade ner Powerpoint men inte... Nån som har nån idé om varför det inte funkar??? Har mailadress via spray, kan det vara där skon klämmer?

  • Svar på tråden Varför kan jag inte öppna .pps-filer???
  • Jesste­r
    Äldre 17 Jun 09:45
    #1

    Har för mig att du behöver Acrobat Reader för att se pps-filer. Finns gratis att ladda ner på www.adobe.se


    ♥ v.36 ♥
  • Äldre 17 Jun 11:33
    #2

    Men jag kan ju öppna pdf-filer, har jag inte Acrobat Redader då?

  • Nallep­igan
    Äldre 17 Jun 12:39
    #3

    Får du något felmeddelande när du försöker öppna med powerpoint?

  • Äldre 17 Jun 21:37
    #4

    .pps-filer öppnas med Powerpoint, inget annat.

    Men det kan du väl inte ladda ner? Det ingår ju i Officepaketet tillsammans med Word, Excell och lite annat...


    Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Äldre 17 Jun 21:39
    #5

    Ladda ner programmet Open Office så kan du öppna word, excell, Power Point mm.
    Ps det är t.o.m gratis.

  • Majora
    Äldre 18 Jun 11:05
    #6

    Mamma till viljestark dotter skrev 2008-06-17 09:35:18 följande:


    Har ett gäng bildspel i format .pps på min jobbdator som jag skulle vilja vidarebefordra till min privata dator. Trodde att jag skulle kunna se dom om jag laddade ner Powerpoint men inte... Nån som har nån idé om varför det inte funkar??? Har mailadress via spray, kan det vara där skon klämmer?
    Alltså...

    *Kommer inte bilagorna fram alls?
    *Kommer de fram men du kan inte klicka på dom?
    *Hur "ladadde du ner" powerpoint bara sådär? Det är ju inte direkt shareware?
    *Sparar du ner dina filer på hårddisken innan du försöker öppna dom?
    *Eventuella felmeddelanden?

    Och .pps öppnas med powerpoint. Gratisvarienten för att bara visa dessa filer finner du här: www.microsoft.com/downloads/details.aspx&familyid=428D5727-43AB-4F24-90B7-A94784AF71A4
  • Äldre 18 Jun 11:12
    #7

    Tack alla, nu har jag fått det att funka

Svar på tråden Varför kan jag inte öppna .pps-filer???