• rosbusken

    hur fungerar en minneskortläsare i datorn???

    har ett minneskort från mobiltelefon. fungerar det i en minneskortläsare som är inbyggd i datorn? hur fungerar en sådan, är det bara att sätta in minneskortet och allt börjar fungera, eller behöver man ladda ner något program eller liknande först?

  • Svar på tråden hur fungerar en minneskortläsare i datorn???
  • SiLiOs

    Jag vet inte hur det är med minneskort på mobilen, men det minneskort jag har till min kamera var det bara att stoppa in i datorn - inget program behövdes. Ofta är väl minneskorten till mobiler kanske små så det är tveksamt om det fungerar. Men testa vettja!

  • Teskedsmamman

    Jag har i både kamera och telefon, och jag har en kortläsare som jag köpte på Clas Olsson, den tar 3 olika storlekar då jag har 2 olika kort i telefonen/kameran.

    Det är bara att sätta in kortet så kommer det upp som en ny enhet i utforskaren. Sitter kortläsaren i datorn så ska den vara installerad och klar. Om man köper en extern så installerar plugandplay det automatisk, man får kanske klicka ok eller nåt.


    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • cruZZe

    Det beror på vad för kort din läsare tar och vad för kort du har i mobilen. De nya minneskorten som t.ex mini sd behöver en adapter för att passa i läsarna.

    Utöver det är det sedan bara att stoppa i minneskortet och köra.


    rosbusken skrev 2008-06-21 06:06:42 följande:
    har ett minneskort från mobiltelefon. fungerar det i en minneskortläsare som är inbyggd i datorn? hur fungerar en sådan, är det bara att sätta in minneskortet och allt börjar fungera, eller behöver man ladda ner något program eller liknande först?
  • rosbusken

    Tack för era svar. jag har löst det!

    Må så gott!!!

Svar på tråden hur fungerar en minneskortläsare i datorn???