• Anonym

    Rester kvar i livmodern efter mf/abort...?

    Har fått ett mf. Läkaren sa att jag hade rester kvar men han ville vänta med en ev. skrapning iallefall. Ngn som varit med om detsamma eller vet ngt? Är jätteorolig för att få infektion eller att ngt ska gå snett. De sa att det kanske skulle komma ut vid nästa mens...puuuh! Jobbig väntan! Neg/pos erfarenheter av detta? Kram till er alla :)

  • Svar på tråden Rester kvar i livmodern efter mf/abort...?
  • stjärnan82

    jag hade som du.. kollade i v 5+0 o då såg ju allt normalt som det skulle göra osv.. sen ca 5 v senare så åkte jag in pga att jag hade ont i magen osv.. då hittade dom 3 tomma "säckar" utan foster i.. o då fick jag skrapas 2 dagar senare.. (torsdag) va detta.. på mån satte jag i en spiral o läkaren kollade med vul allt såg bra ut så han satte in spiralen. tis började jag blöda massa på kvällen o fick jätte ont i magen åkte in akut te sjukhuset blev undersökt 03:30 (kom in 00) o då sa läkaren att det finns massa kvar att jag får en tid till kk i morgon kl 11 (ons alltså) jo då blev det ytterligare en skrapning.. sen på tors gjorde dom ett till vul o då fanns det blod som en pingisboll kvar o då fick jag cytotec tabl.. 3 pencillin kurer..:( hoppas du klarar dig utan all denna skiten va riktigt jobbigt:( kram!

  • Teskedsmamman

    Jag hade rester kvar och blödde tills de kom ut, sedan avtog blödningen tvärt nästan. Jag blödde i 7 veckor efter min med.abort pga ofostrig graviditet...

    Blöder du inte pga resterna så brukar det lösa sig.... är det stora rester kvar så att du inte slutar blöda så skulle jag nog försöka få hjälp med methergin eller annan medicin som drar samman livmodern och hjälper till.


    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym

    Jag fick ett MA som upptäcktes i v9. Fick tabletter för att blöda ut det, men det räckte inte, fanns lite rester kvar, så ca 1 vecka senare fick jag även skrapas.

Svar på tråden Rester kvar i livmodern efter mf/abort...?