• Solros
    Äldre 6 Jul 18:09
    3822 visningar
    15 svar
    15
    3822

    Resesäng...

    Hej! Ska handla en resesäng men vet inte riktigt vilken jag ska välja. Det finns så många olika varianter. Det viktigaste är ju att den är säker. Har ni erfarenhet av resesängar? Vilken tycker ni är bra eller mindre bra?

    Har kollat på Babyproffsens resesängar (basic)... någon med erfarenhet av dem?

  • Svar på tråden Resesäng...
  • Äldre 6 Jul 18:17
    #2

    www.testfakta.se/Article.aspx

    Det blev fel länk=)
    Denna är rätt!

  • Äldre 6 Jul 18:19
    #3

    vi köpte först en sån där stor resesäng som de flesta har. som har hjul och blir stor som en golfväska när man fäller ihop den. ok om du ska ha den i sommarstugan.. men vi åker utomlands varje år och jag hittade en begagnad resesäng av babybjörn som är super bra. den är mindre och lättare att resa med. www.babybjorn.com/Svenska/produkter/Mobility/BABYBJORN-Resesang-Light/

  • Solros
    Äldre 6 Jul 18:28
    #4

    Jo, jag har läst testet. Men tänkte ändå höra hur folk har upplevt resesängarna "in real life"...

    Babybjörn är ju klart bäst men så j..la dyr. Carena, ok, men tung. Därför lutar det åt babyproffsens resesäng. Är dock lite fundersam över vad testet menar med att "emballaget utgör en kvävningsrisk...". Är det påsen/väskan till resesängen de menar, eller?

  • Äldre 6 Jul 18:30
    #5

    ni kan ju leta efter en begagnad. jag rekommenderar inte att resa med flyg med de stora sängarna. de väger nästan 10 kg.

  • Äldre 6 Jul 18:31
    #6
    Solros skrev 2008-07-06 18:28:35 följande:
    Jo, jag har läst testet. Men tänkte ändå höra hur folk har upplevt resesängarna "in real life"... Babybjörn är ju klart bäst men så j..la dyr. Carena, ok, men tung. Därför lutar det åt babyproffsens resesäng. Är dock lite fundersam över vad testet menar med att "emballaget utgör en kvävningsrisk...". Är det påsen/väskan till resesängen de menar, eller?
    Jag tror det är plasten som sängen är i när man köper den, måste ju vara så. Men den tar man ju bort o slänger på en gång så det ska nog inte var någon fara. För inte kan väl tranportbagen till sängen vara av plast?
  • Äldre 6 Jul 18:36
    #7

    Tror att vår resesäng är antingen nått danskt lr norsk märke.
    Kommer inte ihåg vad den heter heller.
    Den står hemma hos svärmor iaf o vi är jättenöjda med den.

  • Äldre 6 Jul 19:15
    #7
    Norea skrev 2008-07-06 18:19:00 följande:
    vi köpte först en sån där stor resesäng som de flesta har. som har hjul och blir stor som en golfväska när man fäller ihop den. ok om du ska ha den i sommarstugan.. men vi åker utomlands varje år och jag hittade en begagnad resesäng av babybjörn som är super bra. den är mindre och lättare att resa med. www.babybjorn.com/Svenska/produkter/Mobility/.../
    Den här babybjörn har faktiskt fått bäst i test har jag för mig. Har sett din live och den ser riktigt smidig ut och verkar stadig, precis som testen lovar.
  • Äldre 6 Jul 19:17
    #8
    Nikas skrev 2008-07-06 19:15:10 följande:
    Den här babybjörn har faktiskt fått bäst i test har jag för mig. Har sett din live och den ser riktigt smidig ut och verkar stadig, precis som testen lovar.
    Just det ja, vi har inte köpt någon och kommer nog inte köpa heller förrän vi känner att vi är i behov av en. Min mamma kommer köpa en hem till sig själv, som lillen ska få sova i när vi hälsar på längre stunder/nätter. Då kommer vi förm. låna den när vi ska resa någonstans :) Hur som helst kommer det bli en sån där basicresesäng typ, som finns som månadens produkt hos babyproffsen nu.
  • Solros
    Äldre 6 Jul 19:26
    #9

    jag är oxå inne på att köpa den där basicresesängen från babyproffsen... verkar helt ok. Blir lite orolig dock när det står i testet att emballaget medför kvävningsrisk. Antar att det är fodralet till resesängen de menar. Det kan ju inte vara kvävningsrisk med själva sängen... eller?

    Någon som har denna säng? Erfarenhet?

  • Solros
    Äldre 6 Jul 21:05
    #10

    Såg att madrassen endast är 1,5cm tjock på babyproffsens basic resesäng! Räcker det eller behöver man köpa en extra madrass?

  • simi
    Äldre 7 Jul 09:44
    #11

    jag tycker nästan man kan vänta lite med resesäng tills man är säker på att man behöver en. På hotell finns det nästan alltid barnsängar/spjälsängar även utomlands. Och när man är hemma hos folk så kan bebisen sova i liggdelen på vagnen eller på en madrass på golvet. Jag har en tvååring och har inte känt något behov av en resesäng. Skulle jag dock skaffa en så vore det i så fall en babybjörn eller kanske ännu hellre en liten smidig pop up modell, typ den här
    www.halens.se/ProductPage.aspx&mid=531

  • Kajak
    Äldre 7 Jul 13:56
    #12

    Vi har 2 st.
    En från Jysk och en från Babytravel (Babyproffsen)

    Dom är lika bra, vi köpte en madrass extra så det blir lite mjukare för barnet som ligger där.

    Vi använder den när vi ska bort på tex fjället, camping m.m.
    Vi är nöjda med dom.

  • Äldre 7 Jul 17:21
    #13

    Vi har med en liknande den från jysk! Trivs bra med den. Inte så att man kånkar runt med den längre stunder=)

    de små som är med pop-up effekt, de välter lätt tydligen. Inte roligt när barnet är över året och sängen plötsligt välter.. Visserligen trillar de inte så högt ju, dessutom får man köpa ytterligare en säng när de växt ur den ju.

  • Blåklo­ckan79
    Äldre 7 Jul 17:50
    #14

    VI har just varit och köpt den billiga på babyproffsen. Babysleep Kompakt Basic. Provat att fälla upp den det var jättelätt, den väger visserligen 9 kg men så mycke ska vi inte släpa på den. Vi har inte provat den ännu eftersom min bebis inte kommer förrens i september, men tror den funkar fint. Kommer kanske ha den hos föräldrarna när de är barnvakt, om de inte köper en egen att ha där min mamma och pappa låter sugna på det. Sen kommer den åka med till fjällen när vi ska dit i vinter, där finns det inte att låna och en vecka i barnvagnen käns lite lång tid. Sen kommer den användas i sommarstugorna, där det inte heller finns någon att låna, så våran kommer garanterat att bli använd en hel del.
    Ända nakdelen med våran är väl färgerna som fanns, helröd, svart och lime eller svart och orange. Vi valde en helröd, bild finns i mitt album.

  • Solros
    Äldre 7 Jul 20:36
    #15

    Nu har jag handlat en Babysleep kompakt basic från BabyProffsen. Har testat montera upp den och det gick smidigt o bra. Vi kommer att ha användning av den på sommarstugorna och hos svärföräldrarna. Babysen kommer först i november men sängen ska upp till bevis redan nästa vecka, då sambons brorsdotter ska sova i den en hel vecka på sommarstugan.

Svar på tråden Resesäng...