• Tessie tessie
    Äldre 4 Aug 11:13
    5432 visningar
    9 svar
    9
    5432

    Någon med tips vad man kan skriva i ett personligt fadderbrev?

    Vi ska ha barnvälsignelse för vår tjej i september. Nu sitter jag och ska försöka komma på vad vi ska skriva i ett fadderbrev till våra faddrar. Någon här som skrivit ett fadderbrev o som vill dela med sig av vad ni skrev?
    Alla tips är välkomna!


    Princess Mira född den 27 maj 08
  • Svar på tråden Någon med tips vad man kan skriva i ett personligt fadderbrev?
  • Malle8­5
    Äldre 5 Aug 12:15
    #1

    jag har skrivit ett fadderbrev och då sktev jag:

    "Tack för att Du, ****** tackade Ja när Du fick frågan om att bli vårat barns Gudmor.
    Vi vet på att Amanda kommer få en underbar människa som hon kan luta sig stadigt emot, någon att lita på och ha som förebild.

    sen hittade jag en dikt:

    ?Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
    låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.
    Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
    för även om jag klagar är ni ändå bäst.
    Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
    lär mig se det vackra i världen runt omkring.
    Tala om att jag duger just precis som jag är,
    och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
    Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor.
    och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor!?

    Stina Norén

  • fru som vill ha bebis
    Äldre 5 Aug 15:24
    #2

    Tessie tessie: Jag ska också ordna en namngivningsceremoni i september. Funderar också på fadderbrev... Hur många faddrar ska ni ha?

    Malle85: Vilken fin och passande dikt! Den ska jag nog använda

  • Malle8­5
    Äldre 5 Aug 19:46
    #3

    Vi ska ha två faddrar, en killkompis på min mans sida och en tjejkompis på min sida.

  • Tessie tessie
    Äldre 5 Aug 21:01
    #4

    Vilken fin dikt! Tack för den.


    fru som vill ha bebis skrev 2008-08-05 15:24:56 följande:
    Tessie tessie: Jag ska också ordna en namngivningsceremoni i september. Funderar också på fadderbrev... Hur många faddrar ska ni ha? Malle85: Vilken fin och passande dikt! Den ska jag nog använda
    Vi ska ha två faddrar. Vi har inte frågat dom ännu men jag hoppas att dom säger ja. Det är ett gift par o näravänner till oss.
    Ni då?
    Princess Mira född den 27 maj 08
  • fru som vill ha bebis
    Äldre 7 Aug 10:49
    #5
    Svar på #4

    Tessie tessie skrev 2008-08-05 21:01:29 följande:
    Vilken fin dikt! Tack för den.Vi ska ha två faddrar. Vi har inte frågat dom ännu men jag hoppas att dom säger ja. Det är ett gift par o näravänner till oss. Ni då?
    Vi ska ha fyra faddrar (dock ej tillfrågade än), våra syskon samt en nära vän. Vi tänkte ha teman för varje fadder för att det ska bli lite kul och för att det ska vara lättare att uppfylla fadderskapet. Varje persons intresse blir temat sport, kultur, friluftsliv etc. Tanken är då att de ska ta med vår dotter på en sådan aktivitet någon gång per år eller så ofta som det passar och känns kul. På så sätt kan de skapa och bygga upp en egen relation.
  • klocka
    Äldre 7 Aug 13:03
    #6

    fru som vill ha - det låter väldigt strukturerat att ni bestämmer vilka "teman" era barns faddrar skall ha för sina fadderskap. Har ni diskuterat det med dem, att ni förväntar er att de skall ta med ert barn på en friluftsaktivitet varje år t ex? Personligen hade jag inte velat vara fadder åt ett barn vars föräldrar har så extremt bestämda åsikter om hur min relation till detta barn skall vara nu och i framtiden.

  • fru som vill ha bebis
    Äldre 7 Aug 13:43
    #7

    Klocka: Det är självklart upp till faddrarna och min dotter vad de vill hitta på. Tanken är att de ska kunna tillbringa tid tillsammans och bygga upp en relation. Vi tänkte att temat skulle underlätta och vara kul men det är givetvis inte skrivet i sten. Faddrarna blir naturligtvis tillfrågade om detta.

  • Tessie tessie
    Äldre 7 Aug 14:47
    #8

    Jag tyckte att det var en lite kul ide med tema på faddrarna. Så länge alla är med på det o så så är det ju inga problem. :)

    Är det inga fler med nåt tips???


    Princess Mira född den 27 maj 08
  • Tessie tessie
    Äldre 13 Aug 14:59
    #9

    puff


    Princess Mira född den 27 maj 08
Svar på tråden Någon med tips vad man kan skriva i ett personligt fadderbrev?